חדשות בארץ

השר כץ מאשים: "יועמ"ש הכנסת חבר לכחול לבן"

כץ הודה כי נושא הדיון בחסינות "לא טוב לנתניהו", אולם הוסיף כי בד בבד "זה משרת את קמפיין הליכוד משום שזה לא נעשה במאזני הצדק". הוא הוסיף: "כשרואים שמערכות שצריכות להיות אובייקטיביות מגזימות וזה נראה לא צודק, אנשים עוברים לתמוך בנתניהו"

כץ (צילום: פלאש 90)כץ (צילום: פלאש 90)
אא

אחרי שהוועדה המסדרת אישרה אתמול (שני) את הקמת ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ ישראל כץ תקף היום את היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, וטען כי בהחלטתו לאפשר זאת הוא "חובר לכחול לבן". בריאיון ל-ynet הוסיף כץ כי ינון "מאפשר להם כלי ניגוח בתוך הכנסת", וסירב לחזור בו מהאשמת היועמ"ש במניעים פוליטיים, אותה כינה "עובדה".

כץ הוסיף כי הוא "לא מכיר" את יועמ"ש הכנסת וכי הוא מבין שהאחרון מחזיק ב"רקורד לא רע", אך טען כי מעורבותו בנושא הינו "טעות מוחלטת". הוא הודה כי נושא הדיון בחסינות "לא טוב לנתניהו", אולם הוסיף כי בד בבד "זה משרת את קמפיין הליכוד משום שזה לא נעשה במאזני הצדק". לדבריו, "כאשר רואים שמאזני הצדק מופרות פעם אחת פעם, שיווי המשקל מופר. כשרואים שמערכות שצריכות להיות אובייקטיביות מגזימות וזה נראה לא צודק, אנשים עוברים לתמוך בנתניהו".

היועמ''ש לכנסת, ינוןהיועמ''ש לכנסת, ינון

הקמת ועדת הכנסת טעונה אישור של מליאת הכנסת, ויו"ר הוועדה המסדרת, אבי ניסנקורן (כחול לבן), הודיע אתמול כי יפעל לכנסה עוד השבוע, זאת, לאחר ש-25 מחוקקים דרשו במכתב ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לכנס את המליאה בהקדם.

ועדת הכנסת מורכבת מ-30 חברים, בהתאם ליחסי הכוחות בכנסת, שלעת עתה מסתמן כי רוב חבריה תומכים בדחיית הבקשה למתן חסינות מפני העמדתו לדין של נתניהו, המואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. זאת ועוד, גם במקרה שנתניהו יקבל חסינות מהכנסת ה-22 קודם הבחירות, תוקפה יפקע עם השבעתה של הכנסת ה-23, ממנה יצטרך לבקש בשנית. לצד זאת, במקרה שוועדת הכנסת דוחה את בקשת החסינות, הוא לא יוכל לשוב ולבקש שוב, אלא אם בג"ץ, מכוח עתירה שתוגש אליו, יורה לכנסת לדון בה שוב, בין השאר מטעמים שהכנסת לא בחנה כדבעי את חומר הראיות שהוגשו אליה.

לאחר אישור ההקמה בוועדה המסדרת אמר ניסנקורן כי "רוב מוחלט של חברי כנסת הביע את רצונו של רוב העם, המעוניין בבירור ענייני של בקשת החסינות. ננהל את דיון החסינות בצורה הוגנת ויעילה". נתניהו מסר: "לכחול לבן יש אפס הישגים, אז הם חטפו את הכנסת כדי לקדם את הקמפיין היחיד שלהם – רק לא ביבי. שיהיו בריאים. אנחנו נבוא לאזרחי ישראל עם ההישגים האדירים שלנו, ועם ההישגים העצומים שעוד נביא בקרוב מאוד למען מדינת ישראל".

תגיות:ישראל כץאיל ינוןחסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה