חדשות בארץ

נתניהו שוחח עם פומפאו: "מחויבות ארצות הברית לביטחון ישראל – בלתי מתפשרת"

מחלקת המדינה האמריקנית מסרה, כי פומפאו ונתניהו "בהתפתחויות האזוריות האחרונות, הקשורות לפעולותיה של איראן המערערות את היציבות". פומפאו: "מחויבותה של ארצות הברית לביטחונה של ישראל בלתי מתפשרת"

נתניהו ופומפאו, ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו ופומפאו, ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה (בין שלישי לרביעי) בטלפון עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו. בהודעה שפורסמה על ידי מחלקת המדינה צוין, כי השניים דנו "בהתפתחויות האזוריות האחרונות, הקשורות לפעולותיה של איראן המערערות את היציבות". פומפאו כתב לאחר מכן בטוויטר, כי השיחה הייתה "פורה", וכי "כתמיד, מחויבותה של ארצות הברית לביטחונה של ישראל בלתי מתפשרת".

בשבועות האחרונים, שוחחו נתניהו ופומפאו מספר פעמים, על רקע אירועי ההסלמה השונים באזור: המתקפה האמריקנית על יעדים של מיליציה עיראקית-שיעית הנאמנת לעיראק, הפריצה של מפגינים לשגרירות ארצות הברית בבגדאד, וחיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני. הניו יורק טיימס דיווח, כי נתניהו היה המנהיג היחיד במזרח התיכון שעודכן מראש על המבצע האמריקני, בשיחה שקיים עם פומפאו. ככל הנראה, נתניהו רמז לכך בדברים שאמר בנתב"ג בטרם המריא ליוון: "אנחנו יודעים שהאזור שלנו רוגש, קורים בו דברים מאוד דרמטיים. אנחנו עוקבים על כך בערנות, ומקיימים קשר רצוף עם ידידתנו הגדולה, ארצות הברית, כולל בשיחה שלי אתמול. אנחנו תומכים תמיכה מלאה בכל צעדיה של ארצות הברית, ובזכותה המלאה להגן על עצמה ועל אזרחיה".

כזכור, רשת NBC דיווחה בסוף השבוע כי מידע מודיעיני ישראלי סייע לארצות הברית לחסל את סולימאני. על פי הדיווח, ה- CIA קיבל מידע מסייענים בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק, לפיו סולימאני עלה על מטוס בדרכו לבגדאד, והמודיעין הישראלי הוא ש"סייע לאשר את הפרטים". בעקבות המידע המדויק, ולאחר שסוכנים אמריקניים אישרו את נחיתתו של המטוס בבירת עיראק, שיגרו מל"טים אמריקניים 4 טילי "הלפייר" לעבר השיירה בה נסע סולימאני.

נתניהו התייחס אמש להערכת המודיעין השנתית של אמ"ן, לפיה איראן תוכל להשיג פצצה גרעינית בתוך שנתיים. "אנחנו יודעים בדיוק מה קורה בתוכנית הגרעין האיראנית", אמר בסרטון שהעלה לרשת. "איראן חושבת שהיא תשיג נשק גרעיני, אני שב ואומר – ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. אני גם קורא לכל מדינות המערב להטיל את מנגנון הסנקציות האוטומטיות באו"ם, snapback sanctions, עכשיו".

תגיות:איראןמייק פומפאוקאסם סולימאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה