חדשות בארץ

דיווח: לאחר שנעצר באיראן, השגריר הבריטי עזב את המדינה

במקביל, השגריר הבריטי בישראל הצהיר כי טהראן נמצאת בנקודת מפנה שעשויה להביא עליה השלכות דרמטיות. לדבריו, "המסרים שלנו היו מאוד ברורים – לאיראן יש הזדמנות להרגיע את הרוחות באזור. אם לא, נלך לכיוון של יישוב סכסוכים"

שגריר בריטניה בטהראן, רוברט מקיירשגריר בריטניה בטהראן, רוברט מקייר
אא

ימים לאחר שנעצר בטענה כי ליבה את ההפגנות נגד המשטר בטהראן, שגריר בריטניה באיראן, רוברט מקייר, עזב את המדינה – כך דווח היום (רביעי) בסוכנות הידיעות הממלכתית של איראן IRNA. ביום שבת הוא נעצר לכמה שעות במהלך המחאה בטהרן בעקבות הפלת המטוס האוקראיני בידי משמרות המהפכה, שהוכחשה בתחילה בידי השלטון. לפי הדיווחים במדינה, הוא צילם את ההפגנה ו"הסית מפגינים" באוניברסיטת אמיר כביר. בתקשורת הבריטית דווח בתחילת השבוע כי השגריר נעצר עם כמה בני אדם נוספים שנחשדו בפעולות דומות.

בעקבות מעצרו גינה שר החוץ של בריטניה, דומיניק ראב, את איראן, בשל מה שהגדיר כהפרה בוטה של החוק הבינלאומי. "הממשלה האיראנית נמצאת בפרשת דרכים", אמר ראב. "היא יכולה להמשיך לצעוד לעבר מעמד של מנודה, עם כל הבידוד הפוליטי והכלכלי שכרוך בכך, או לנקוט צעדים להפגת המתחים ולסלול נתיב דיפלומטי". מקייר נעצר לאחר שיצא מאירוע לזכר 176 הנוסעים ואנשי הצוות שנהרגו בהתרסקות המטוס, בעת שהיה בדרכו לשגרירות הבריטית. הוא שוחרר בעקבות לחץ מצדו של משרד החוץ הבריטי.

וויגן (צילום: ממשלת בריטניה)וויגן (צילום: ממשלת בריטניה)

בד בבד, היום אמר השגריר הבריטי בישראל, ניל וויגן, כי טהראן נמצאת בנקודת מפנה שעשויה להביא עליה השלכות דרמטיות. "המסרים שלנו היו מאוד ברורים – לאיראן יש הזדמנות להרגיע את הרוחות באזור. אם לא, נלך לכיוון של יישוב סכסוכים", אמר וויגן בריאיון ל-ynet, יממה לאחר הודעת שרי החוץ של צרפת, בריטניה וגרמניה כי ביקשו לכנס את הוועדה המשותפת לטיפול בהפרות הסכם הגרעין עם איראן, בעקבות הודעתה על נסיגה נוספת מההסכם והעשרת אורניום לרמה גבוהה יותר.

וויגן הוסיף: "אנחנו והחברים האירופים שלנו היינו מאוד ברורים במסר שלפיו לאיראן יש הזדמנות להרגיע את הרוחות באזור, לחקור מה קרה עם המטוס האוקראיני. אם לא יעשו זאת, אנחנו נלך לכיוון של יישוב סכסוכים". לדבריו, מדינות אירופה סבורות כי לטהראן ישנה הזדמנות אחרונה "לשתף פעולה עם ההסכם, שהוא הדרך האחרונה לכך שאיראן לא תשיג נשק גרעיני. אבל אנחנו מאוד ברורים – איראן צריכה להחליט את ההחלטה הזאת עכשיו, במיוחד לאחר חיסולו של קאסם סולימאני ולאחר הפלת המטוס".

בהתייחס לאזהרות הישראליות לפיהן שלטון האייתוללות מהווה סכנה למזרח התיכון, הדגיש השגריר הבריטי כי ארצו "תמיד" הסכימה כי "הפעולות השליליות" של איראן נגד ישראל ונגד מדינות אחרות "צריכות להפסיק". לטענתו, "אנחנו עובדים עם ישראל וארה"ב כדי להפסיק את הפעולות האלו".

תגיות:איראןישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה