חדשות בארץ

מנדלבליט: לא אתערב בעתירת הליכוד נגד היועמ"ש לכנסת

בהודעה המקדמית שהוגשה בידי מנהל מחלקת הבג"צים, עו"ד ענר הלמן, ועו"ד אודי איתן, הודגש בנוסף כי על בית המשפט לשים לב לעובדה כי מדובר בסוגיה "המצויה בלב שיקול הדעת של היועץ המשפטי לכנסת, ונוגעת לתחומי הליבה של פעילות הכנסת"

מנדלבליט וינון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מנדלבליט וינון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום (רביעי) לבג"ץ כי אין בכוונתו להתערב בעתירה שהגישה מפלגת הליכוד נגד היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, בנוגע להחלטתו בנושא החסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי מנדלבליט, שהעביר את עמדתו באמצעות מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, "העותרים לא ביקשו כל סעד המופנה אל היועמ"ש ומשכך אינו מוצא לנכון להוסיף בעניין".

בהודעה המקדמית שהוגשה בידי מנהל מחלקת הבג"צים, עו"ד ענר הלמן, ועו"ד אודי איתן, הודגש בנוסף כי על בית המשפט לשים לב לעובדה כי מדובר בסוגיה "המצויה בלב שיקול הדעת של היועץ המשפטי לכנסת, ונוגעת לתחומי הליבה של פעילות הכנסת".

ינון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ינון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במסגרת העתירה שהגישה הליכוד ביום ראשון, נטען כי בשל תפקידה של זוגתו של היועמ"ש לכנסת, עו"ד עמית מררי, בחלקה בגיבוש כתבי האישום נגד ראש הממשלה מתוקף תפקידה כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הרי שינון מצוי בניגוד עניינים. בעתירה הוצג הסכם ניגוד העניינים עליו חתמה מררי, במסגרתו התחייבה כי בן זוגה "לא יהיה מעורב בטיפול בעניינים המצויים בטיפולה", זאת, לצד התחייבות דומה של ינון. "ייתכן שיד אחת מחליטה על הגשת כתב אישום, ובמקביל היד השנייה מאשרת את הקמת וועדת הכנסת ולמעשה מנסה לסכל את בקשת החסינות שדנה, בין השאר, בדרך קבלת ההחלטה על הגשת אותו כתב אישום?", תהו העותרים, והוסיפו: "הייתכן שיד אחת תתחייב שינון ימנע מכל דיון שנמצא בטיפול בת זוגו והיד השניה תטפל בעניין מרכזי – דיון בבקשת החסינות שהיועץ המשפטי לממשלה מהווה צד ישיר ונדרש בו?"

מאוחר יותר באותו היום דחה בית המשפט העליון את בקשת הליכוד למתן צו ארעי נגד החלטת היועץ המשפטי לכנסת לפרסם את חוות דעתו התומכת בהקמת ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה. בשל כך הודיע ינון כי חרף העובדה כי העותרים לא דרשו צו ביניים נגד פרסום חוות הדעת, "הרי שלמען הזהירות הוא מעדכן מראש את בית המשפט כי בכוונתו לפרסם את חוות דעתו בשעה 16:00". בעתירה הבהולה נטען כי "חוסר האיפוק מגדיל את החשש לניגוד עניינים, ופוגע קשות באמון הציבור בכנסת ובהליכים המעין שיפוטיים המתקיימים בה".

תגיות:אביחי מנדלבליטאיל ינוןחסינותבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה