חדשות בארץ

כשלוש שעות לסגירת הרשימות: בנט הבהיר שלא יצרף את בן גביר לאיחוד

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו הכריז בנט כי לא יכלול ברשימתו "מי שמחזיק בסלון ביתו תמונה של אדם אשר רצח 29 איש חפים מפשע", כאשר הוא מתייחס לתמונתו של ברוך גולדשטיין, המוצבת בביתו של בן גביר. במקביל, בשעה זו נועד בנט עם הרב פרץ בקריה בתל אביב, בניסיון להשפיע על האחרון להיפרד מבן גביר ולחבור אליו לריצה משותפת לכנסת ה-23

בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הימין החדש נפתלי בנט הבהיר הערב (רביעי) כי חרף הלחצים הכבדים עליו, אין בכוונתו לצרף את יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, לרשימה מאוחדת – במידה שתצא לפועל – עם הבית היהודי בראשות הרב רפי פרץ. בד בבד, בשעות אלה נועד בנט עם הרב פרץ בקריה בתל אביב, בניסיון להשפיע על האחרון להיפרד מבן גביר ולחבור אליו לריצה משותפת לכנסת ה-23, שרשימותיה ייסגרו בשעה 22:00.

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו הכריז בנט כי לא יכלול ברשימתו "מי שמחזיק בסלון ביתו תמונה של אדם אשר רצח 29 איש חפים מפשע", כאשר הוא מתייחס לתמונתו של ברוך גולדשטיין, המוצבת בביתו של בן גביר. "דמיינו חבר קונגרס אמריקאי שהיה תולה על קיר ביתו תמונה של מי שרצח עשרות יהודים בבית כנסת בזמן התפילה. זה נשמע לכם הגיוני?". הוא הוסיף: "הקריאה של הליכוד כלפיי להכניס לרשימה בהנהגתי את בן גביר אינה ראויה. חבריי בליכוד – אם אתם כל כך רוצים אותו, שריינו אותו אצלכם!"

אתמול סיכמו ראשי הימין החדש ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' על ריצה משותפת. בהודעתם על האיחוד הדגישו ראשי הימין החדש, בנט ואיילת שקד, כי "ההסכם משאיר דלת פתוחה לצירוף שוויוני ומכבד גם למפלגת הבית היהודי". אולם, בשל ההערכה כי חבירה לאיש עוצמה יהודית תרחיק מצביעים, הם התעלמו מהעובדה כי בן גביר רץ במשותף עם הרב פרץ, לו קראו להתנתק ממנו ולחבור אליהם לבדו.

בעקבות עמדתו הנחרצת השוללת איחוד עם בן גביר, אמש פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו איים בפיטוריו של שר הביטחון בנט, אם זה לא ירוץ במשותף עם רשימת הבית היהודי הכוללת את יו"ר עוצמה יהודית. בנט, מצדו, השיב לנתניהו כי אם קולותיו של בן גביר חשובים לו, הרי שעליו לשריין אותו ברשימת הליכוד.

נתניהו ובנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ובנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בחדשות 12 דווח כי עוד קודם שבנט חבר לאיחוד הלאומי, נתניהו קיים עמו שורת פגישות בהן הבהיר לו כי במידה שיבחר לרוץ במקביל לבית היהודי, הוא לא ימשיך בתפקידו כשר הביטחון. עם זאת, בסביבתו של ראש הממשלה טענו כי לא מדובר באולטימטום, אלא בראיית המציאות. לדבריהם, אם יתמודד בנפרד, הוא ייאלץ לתקוף את נתניהו במספר חזיתות כדי לעורר את קהל היעד שלו, ומשום כך הוא "לא יוכל להמשיך בתפקיד". עם זאת, גם לשר התחבורה סמוטריץ', שחבר לבנט, הועבר מסר דומה.

עם זאת, בסביבת נתניהו נסמכים על הסקר בחדשות 12 השבוע, לפיו הימין החדש והאיחוד הלאומי יגרפו ברשימה המאוחדת שישה מנדטים, בעוד שהבית היהודי יקבל ארבעה מנדטים בלבד.

תגיות:נפתלי בנטאיתמר בן גבירבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה