חדשות בארץ

נתניהו לח"כ יברקן: "יש לנו כל כך הרבה מה לתקן"

לפי יברקן, חרף העובדה כי מאז כניסתו לפוליטיקה ב-2008 הוא הספיק לעבור בכמה מפלגות, "אופורטוניזם הוא אינו דרכי" וכי "לא כך חונכתי". הוא טען כי על אף הביקורת החריפה שמתח מספר רב של פעמים על ראש הממשלה, "מה שמניע אותי זה אך ורק עתיד המדינה ועתיד הקהילה שנותנת בי אמון פעם אחר פעם". מבקר הליכוד: "פעולת השריום של יברקן - הפרה בוטה של הוראות החוקה והן של חוק המפלגות"

נתניהו ויברקןנתניהו ויברקן
אא

ח"כ גדי יברקן, שהודח מרשימת כחול לבן בשל מגעים שקיים עם הליכוד, הודיע הערב (רביעי) כי חבר באופן רשמי לרשימת הליכוד לכנסת ה-23, בה ישובץ במקום ה-20 כנציג העדה האתיופית. לאחר ששריונו אושר במזכירות הליכוד, חשף יברקן כי בשלהי הכנסת ה-21 הוצע לו לעבור לליכוד בתמורה למינויו לשר בכיר, אולם הוא סירב בשל כך "שהמנדט שניתן לי היה מנדט של כחול לבן". לטענתו, חרף העובדה כי מאז כניסתו לפוליטיקה ב-2008 הוא הספיק לעבור בכמה מפלגות, יברקן טען כי "אופורטוניזם הוא אינו דרכי" וכי "לא כך חונכתי". הוא הוסיף: "היום אני מחזיר את המנדט למפלגת כחול לבן ביושר ובלב שלם, והולך אחרי הלב שלי ולמען הציבור שלי לדרך חדשה".

בדבריו הודה ליו"ר תל"מ, ח"כ משה יעלון, שמטעמו שובץ במקום ה-33 ברשימת כחול לבן, והוסיף: "אני יוצא לדרך חדשה בתנועת הליכוד, זו שפעלה למעננו עוד מימי בגין ושמיר שהקהילה האתיופית תמיד הייתה נר לרגלם ועודנה גם היום בהנהגתו של בנימין נתניהו".

עם זאת, יברקן, לשעבר חבר ליכוד שכשל פעמיים בניסיונותיו להיבחר לכנסת, תקף בחריפות מספר פעמים את נתניהו. בחודש שעבר כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "נתניהו הולך לשפוך מיליונים בניסיון חיזור נואש אחר קולותיהם (של בני העדה האתיופית, א"פ) שעברו לכחול לבן. רק דבר אחד נתניהו לא מבין, את 'האתיופים' לא קונים בכסף. דבר אליהם רק בערכים ובאידאולוגיה. מה שאין כבר בליכוד של היום". גם באוגוסט, על רקע הפרסומים כי חברי הליכוד יחתמו על הצהרת נאמנות לנתניהו, צייץ יברקן: "רק בצפון קוריאה הנאמנות היא למנהיג ולא למדינה. לכל מי שלא האמין שנתניהו דואג רק לנתניהו, יש לי תבלינים בשבילכם שהכובע ירד חלק יותר".

יברקן ואמו בטקס ההשבעה של הכנסת ה-22 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)יברקן ואמו בטקס ההשבעה של הכנסת ה-22 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בהודעתו הערב התייחס יברקן לדברים, וטען כי על אף הביקורת שלו על ראש הממשלה, "מה שמניע אותי זה אך ורק עתיד המדינה ועתיד הקהילה שנותנת בי אמון פעם אחר פעם". לדבריו, "רוב גדול של ציבור בוחריי אוהב ומעריך את הליכוד ואת בנימין נתניהו, כך גם אני על אף הביקורת שהשמעתי כלפיו בעבר".

נתניהו נפגש עם יברקן ובירכו על החלטתו. "גדי אני שמח לראות אותך כאן. יש לנו כל כך הרבה מה לעשות ומה לתקן – במאבק באלימות, בגזענות, למען השוויון, למען העלאת שארית אחינו ואחיותינו כאן בארץ. ברוך שובך הביתה לליכוד", אמר נתניהו.

במקביל, מבקר הליכוד, עו"ד שי גלילי, תקף בחריפות את החלטת התנועה לשריין עבורו את המקום ה-20: "פעולת שריון גדי יברקן ברשימת הליכוד על ידי גוף שאיננו מוסמך לכך (מזכירות הליכוד), היא בגדר הפרה בוטה של הוראות החוקה והן של חוק המפלגות. יש לשים סוף להפרות החוקה הסדרתיות הנ"ל ולעיקורה של זו באופן שיטתי, וכן לשקול סנקציות משמעתיות ו/או פליליות כלפי המעורבים בדבר".

תגיות:גדי יברקןבחירות 2020הליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה