חדשות בארץ

בתגובה לירי 4 הרקטות: צה"ל תקף ברצועה

מספר שעות לאחר שארבע רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר שטח העוטף, תקפו מטוסי חיל האוויר יעדי חמאס בצפון הרצועה. בין היתר, הותקפו אתר לייצור אמצעי לחימה ומתחם צבאי של הארגון

תקיפת צה"ל בעזה, ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)תקיפת צה"ל בעזה, ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

חיל האוויר תקף הערב (רביעי) מטרות של ארגון חמאס ברצועת עזה, וזאת בתגובה לירי הרקטות מהרצועה לעבר שטח ישראל. דובר צה"ל מסר, כי מטוסי קרב תקפו מספר יעדי טרור בצפון הרצועה, ביניהם אתר לייצור אמצעי לחימה ומתחם צבאי. "צה"ל רואה בחומרה רבה את הירי לעבר שטח ישראל, וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל", נאמר בהודעה. "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל".

אחר הצהריים נשמעה אזעקת צבע אדום בקיבוצים סעד, נחל עוז וכפר עזה. מצה"ל נמסר לאחר מכן, כי זוהו ארבעה שיגורים. לוחמי כיפת ברזל יירטו שני שיגורים, ושניים נוספים נפלו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים, ולא נגרם נזק. בשעות הערב דווח, כי בעיר שדרות נחת צרור בלונים, אליהם חובר פריט חבלה. חבלני משטרה נטרלו את החפץ.

בתגובה לירי הרקטות, כתב יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בטוויטר: "נתניהו נכשל בתפקידו לספק ביטחון לתושבי הדרום. אנחנו נשים סוף לחגיגת הטילים והמזומנים שהוא מעביר לחמאס. הגיע הזמן להכרעה".

הירי האחרון משטח הרצועה היה לפני כשלושה שבועות. במהלך כנס פריימריז של ראש הממשלה נתניהו באשקלון, נשמעה אזעקה בעיר וביישובים נוספים בעוטף עזה. נתניהו הורד מהבמה על ידי מאבטחי השב"כ ופונה למרחב מוגן. כעבור זמן קצר הוא חזר לבמה ואמר: "גיליתי שחמאס לא רוצים שננצח, אבל על אפם וחמתם ננצח. ההוא שירה בפעם הקודמת כבר לא איתנו. זה שניסה לעשות רושם עכשיו – שיתחיל לארוז את החפצים". דבריו של נתניהו כוונו לבכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, שחוסל בחודש נובמבר, במהלך מבצע "חגורה שחורה".

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה