חדשות בארץ

הרב פרץ: "האחריות הלאומית מחייבת, מבקש סליחה מבן גביר"

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, הסביר את השיקולים להחלטתו לחזור מההסכם עם עוצמה יהודית ולהצטרף לימין החדש ולאיחוד הלאומי: "אחת ההחלטות הקשות בחיי". ראש הממשלה נתניהו הביע תמיכה: "גילה מנהיגות ועשה את המעשה הנכון"

הרב פרץ ובן גביר (תמונות: נועם רבקין פנטון ויונתן זינדל, פלאש 90)הרב פרץ ובן גביר (תמונות: נועם רבקין פנטון ויונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, התייחס הלילה (חמישי) לריצה המשותפת לכנסת עליה סיכם עם יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, ועל חזרתו מההסכם עליו חתם עם עוצמה יהודית. הוא הצהיר, כי קיבל את "אחת ההחלטות הקשות" בחייו, וביקש את סליחתו של איתמר בן גביר על ביטול ההסכם.

"יש רגעים בחייו של אדם שעליו להכריע כנגד כל הסיכויים", כתב הרב פרץ בפייסבוק שעה קלה לאחר סגירת הרשימות לכנסת. "אומנם בלב כבד, קיבלתי את אחת ההחלטות הקשות בחיי מטעם אחד ויחיד – הציונות הדתית, הזהות היהודית וארץ ישראל היו היחידות שעמדו לנגד עיניי. החלטתי לרוץ ברשימה אחת משותפת, שתציל את מדינת ישראל כולה מממשלת שמאל שתחריב כל סממן זהות יהודית של עם ישראל ושתנהל משא ומתן עם תומכי טרור".

"מתוך אחריות גדולה לעתיד התורה, הציונות הדתית ומחנה הימין קיבלתי הערב החלטה קשה שתציל את המחנה כולו בבחירות הקרובות", הוסיף יו"ר הבית היהודי. "נכון, אנחנו נמצאים במגרש הפוליטי אך עליי להיות קודם כל נאמן לעצמי, ולכן אבקש את סליחתו של ידידי, עו"ד איתמר בן גביר, על שנאלצתי לבטל בכאב את ההסכם איתו".

"כאשר מחנה השמאל מצופף שורות במטרה להקים ממשלה – נדרשת הכרעה כואבת. גודל השעה והאחריות הלאומית מחייבות אותנו להתאחד", סיכם הרב פרץ.

זמן קצר קודם לכן, יצא בן גביר במתקפה חריפה על הרב פרץ ועל שאר מנהיגי מפלגות הימין הדתי – בנט, בצלאל סמוטריץ' ואיילת שקד: "הפוליטיקה של הציונות הדתית הגיעה לשפל המדרגה", אמר בהצהרה בכנסת. "לצערי, מי שמתקרא שר חינוך בגד בי, ותקע בי וב- 84 אלף מצביעים סכין בגב. וזה לא רק הוא – כל הפוליטיקאים של הציונות הדתית היו במעל".

"עשינו הכול כדי ללכת ביחד, הסכמנו לוותר על מקומות", המשיך בן גביר. "בנט דיבר היום, ואמר שהבעיה שלו היא עם התמונה בסלון. כדי להציל את ממשלת הימין הורדתי את התמונה מהסלון. מסתבר שאת האנשים האלה לא מעניינת אידיאולוגיה ולא שום דבר, אלא רק אגו. זו חבורה שלא ראויה להנהגה".

החלטתו של הרב פרץ לחזור בו מההסכם עם בן גביר התקבלה בעקבות הלחצים שהפעיל עליו ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולאחר שבנט סירב בתוקף לצרף את בן גביר לאיחוד. פגישה שקיימו הרב פרץ ובנט ביניהם בתל אביב, מספר שעות לפני סגירת הרשימות לכנסת, הסתיימה ללא תוצאות, ונתניהו זימן את השניים ללשכתו. זמן קצר לפני הפגישה, כתב הרב פרץ בטוויטר "מילה זו מילה", אך מיהר למחוק את הציוץ לאחר שתי דקות. לאור התעקשותו של בנט, הפעיל נתניהו מכבש לחצים על הרב פרץ, וקרא לו לחבור לימין החדש ולאיחוד הלאומי גם ללא בן גביר. בתגובה ראשונה להסכם, אמר ראש הממשלה כי הרב פרץ "גילה מנהיגות ועשה את המעשה הנכון".

בראש רשימת הימין המאוחדת, שתיקרא שוב "ימינה", יעמוד בנט. הרב פרץ הוצב במקום השני, ואחריו איילת שקד ובצלאל סמוטריץ'. במקום החמישי איש הימין החדש, מתן כהנא, ואחריו נציג האיחוד הלאומי, אופיר סופר. במקום השביעי שובצה עידית סילמן, שערקה ברגע האחרון מהבית היהודי לימין החדש. במקום השמיני העיתונאית שרה ב"ק, שהצטרפה שלשום לבית היהודי.

להשתלשלות האירועים של היממה האחרונה נלווה אקורד צורם נוסף, עם הודעתו של חבר הכנסת מוטי יוגב על פרישתו מרשימת הציונות הדתית לכנסת. יוגב, נציג הבית היהודי, נדחק ברשימה המאוחדת למקום ה- 11. בהצהרה שמסר לתקשורת, הוא תקף בחריפות את הרב פרץ, שלדבריו גילה חוסר מנהיגות, ואמר כי אינו ראוי להיות שליח ציבור: "מפלגה שראשיה אינם מתנהגים ביושרה על פי מידת האמת והצדק – לא תהיה בה ברכה".

בשורה התחתונה, מפלגות הימין הדתי רצות לכנסת ה- 23 במתווה זהה לזה בו התמודדו בבחירות הקודמות, בספטמבר 2019. רשימת ימינה זכתה בבחירות אלו ל- 7 מנדטים. עוצמה יהודית קיבלה כ- 84 אלף קולות, ולא עברה את אחוז החסימה. מבחינת נתניהו, והימין כולו, המשמעות היא כי יעד 61 המנדטים נראה רחוק מתמיד. לאחר שהאורות בכנסת כבו, תקף גורם בליכוד את בנט, והאשים אותו כי "איבד לימין שני מנדטים".

תגיות:איתמר בן גבירהרב רפי פרץבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה