חדשות בעולם

לראשונה בהיסטוריה: סיום הש"ס בדרום אפריקה

המהפכה הרוחנית שחלה בשנים האחרונות בדרום אפריקה נחגגה אמש במעמד סיום הש"ס, בו השתתפו אלפים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אמש (רביעי) נערך מעמד מרגש של סיום הש"ס, אותו דרום אפריקה מעולם לא זכתה לחוות. ארגון 'דרשו' ערך מעמד סיום הש"ס, כאשר מדובר בשיא היסטורי שלא זכור כמותו: מעל 60 יהודים השתתפו באירוע כמסיימי ש"ס בעצמם.

דרום אפריקה אף זכתה במספר חתני 'קניין ש"ס', שנבחנו בהצטיינות על הש"ס כולו, ובראשם הרב אהרן כהן, תושב העיר, שנבחן בהצלחה על הש"ס כולו בעל פה.

אירוע זה מסמל את המהפכה שנערכה בשנים האחרונות בדרום אפריקה. הרב אריה טבק, נציג דרשו בדרום אפריקה, מסביר כי "יש התעניינות עצומה במעמד מצד היהודים במדינה. אין יום שאני לא מקבל שיחות ופניות מאנשים. אנשים מתקשרים לשאול 'מה זה סיום הש"ס, מה זה דרשו'. יש כאן צימאון אדיר לדעת, ואנחנו עושים הכל כדי להביא את התורה לכל יהודי. אנחנו מסבירים גם על החשיבות של התורה, מסבירים למה זה מקיים את העולם. 

"כאן ביוהנסבורג עשינו משהו מעניין" מסביר לנו ר' אריה טבק. "יש לנו למעלה מ-60 מסיימי ש"ס, זה נתון מרגש עד דמעות במונחים מקומיים. מי האמין שביוהנסבורג הרחוקה למעלה מ-60 יהודים יסיימו ש"ס?! זה מרטיט רק לחשוב על זה", הוסיף הרב טבק, שבעצמו פעל לייסד מעל 20 שיעורי תורה קבועים בבירה יוהנסבורג לבדה.

הרב טבק מוסיף ומספר על פרויקט יוצא דופן בקרב הילדים היהודיים במדינה. "יש פרויקט בתלמוד תורה כאן ביוהנסבורג בשם 'הדרך עלך'. ילדים שמסיימים מסכת, לא משנה איזה, מקבלים כרטיס למעמד, וזה מעודד ומדרבן הרבה ילדים והכניס אווירה מיוחדת מאוד בתלמוד תורה. לא להאמין איזה מהפך עשה סיום הש"ס בדרום אפריקה. יהודים כאן יראו את המלכות של התורה, את כבוד התורה, כאן זה חשוב מאוד. שידעו שיש הקב"ה בעולם ושיש תורה בעולם".

מה החשיבות של לימוד הדף היומי? הרב זמיר כהן מסביר:

תגיות:סיום הש"סדרום אפריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה