חדשות בארץ

נתניהו: "מצפה שבן גביר יפרוש – כדי להבטיח את שלטון הימין"

גורמים בסביבת ראש הממשלה אמרו, כי הוא מתח ביקורת על יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, בשל הווטו שהטיל על צירופו של יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, לאיחוד בין מפלגות הימין הדתי. נתניהו קרא לבן גביר "לפרוש, כפי שסתיו שפיר פרשה". עוצמה יהודית: "שלא יטיף"

נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

ראש הממשלה שיבח היום (חמישי) את יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, בעקבות ההסכם עליו חתם עם הימין החדש והאיחוד הלאומי, שהותיר את עוצמה יהודית מחוץ לאיחוד של מפלגות הימין הדתי. בתום פגישה שקיים עם הרב פרץ, אמרו גורמים בסביבת נתניהו כי ראש הממשלה מתח ביקורת על יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, בשל סירובו לצרף לאיחוד את יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר: "הווטו של בנט על בן גביר העמיד בסכנה את כל שלטון הימין".

"ראש הממשלה משבח את המנהיגות שגילה השר הרב רפי פרץ, שעל אף המחיר האישי הכבד פעל ומזער את הנזק של בנט לגוש הימין והציל קולות לגוש", נאמר עוד בהודעה שיצאה מסביבת נתניהו. "עכשיו מצפה ראש הממשלה מבן גביר, עם כל הקושי שבדבר, שיפרוש מהמרוץ כדי להבטיח את שלטון הימין. כפי שסתיו שפיר פרשה, על מנת להבטיח את ניצחון השמאל ועקירת ישובים, כך בן גביר צריך לפרוש ולהבטיח את ניצחון הימין ומניעת עקירת ישובים".

בתגובה לדברים, אמרו בעוצמה יהודית כי "גם ראש הממשלה יודע שרק עוצמה יהודית לא תבגוד בגוש הימין ותיכנס לממשלת גנץ. בנט רצה לשבת עם גנץ, סמוטריץ' תמך בממשלת אחדות, וגם נתניהו עצמו חתר לכינון ממשלה עם לפיד, גנץ ומפלגת העבודה".

"בפעם הקודמת ראש הממשלה הלך על הראש של עוצמה יהודית, ומנע הקמת ממשלת ימין. אם ראש הממשלה חפץ בהקמת ממשלת ימין, אנו קוראים לו לגלות אחריות, לתת לעם להחליט, ולא לנסות לפגוע בעוצמה יהודית", הצהירו במפלגתו של בן גביר. בעקיצה לעברו של נתניהו, נאמר עוד בתגובה: "אם ראש הממשלה היה פורש מתפקידו הייתה מוקמת ממשלה – שלא יטיף לבן גביר לעשות מה שאינו עושה בעצמו, ובצדק".

מוקדם יותר היום, קראה שרת התרבות מירי רגב לעוצמה יהודית שלא להתמודד בבחירות לכנסת, ולמנוע בכך אובדן קולות לגוש הימין: "אמש ניסה בנימין נתניהו לעשות הכל כדי למנוע את תרחיש בחירות 92'. אבל עוד לא מאוחר לתקן!", כתבה בפייסבוק. היא הזהירה מפני בזבוז הקולות בימין, והזכירה את הפיצול העמוק ששרר בגוש הימין בבחירות 1992 – פיצול שאפשר את הקמתה של ממשלת שמאל צרה בראשותו של יצחק רבין, והוביל להסכמי אוסלו. שר התיירות יריב לוין התבטא ברוח דומה, כשהביע תקווה – בריאיון לכאן ב' – כי בן גביר לא יגרום "נזק עצום" לימין, אלא "יתעלה מעל העסקנות הזו, לעשות מה שלא ידעו לעשות אחרים, ולהגיד 'אני זז הצידה'. אם הוא יעשה זאת – הוא יציל עשרות אלפי קולות לימין".

אמש, לאחר חתימת ההסכם בין הבית היהודי לימין החדש והאיחוד הלאומי, תקף בן גביר בחריפות את הרב פרץ ואת שאר מנהיגי מפלגות הימין הדתי – בנט, בצלאל סמוטריץ' ואיילת שקד: "הפוליטיקה של הציונות הדתית הגיעה לשפל המדרגה", אמר בהצהרה בכנסת. "לצערי, מי שמתקרא שר חינוך בגד בי, ותקע בי וב- 84 אלף מצביעים סכין בגב. וזה לא רק הוא – כל הפוליטיקאים של הציונות הדתית היו במעל".

הרב פרץ, שהתייחס הלילה להסכם עליו חתם עם בנט, ביקש את סליחתו של בן גביר על שחזר בו מההסכם עמו: "יש רגעים בחייו של אדם שעליו להכריע כנגד כל הסיכויים. אומנם בלב כבד, קיבלתי את אחת ההחלטות הקשות בחיי מטעם אחד ויחיד – הציונות הדתית, הזהות היהודית וארץ ישראל היו היחידות שעמדו לנגד עיניי. החלטתי לרוץ ברשימה אחת משותפת, שתציל את מדינת ישראל כולה מממשלת שמאל שתחריב כל סממן זהות יהודית של עם ישראל ושתנהל משא ומתן עם תומכי טרור".

תגיות:איתמר בן גבירהרב רפי פרץבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה