ונשמרתם

עשיתם ’שיתוף’ ברשת החברתית? עכשיו זה עלול לעלות לכם בהוצאת דיבה

קראתם פוסט מעניין ברשתות החברתיות, ובחרתם לשתף אותו? היזהרו: פסיקת בית משפט העליון שהתקבלה בימים האחרונים קובעת כי פעולה זו עשויה להיחשב כלשון הרע, במידה והפוסט ששותף כולל בתוכו דברי בלע והשמצות על אדם מסוים

אא

קראתם פוסט מעניין ברשתות החברתיות, ובחרתם לשתף אותו? היזהרו: פסיקת בית משפט העליון שהתקבלה בימים האחרונים קובעת כי פעולה זו עשויה להיחשב כלשון הרע, במידה והפוסט ששותף כולל בתוכו דברי בלע והשמצות על אדם מסוים. 

בעולם וירטואלי שבו לחיצת כפתור הכי קטנה יכולה להרוס חיים שלמים, מן הראוי שתקום פסיקה מעין זו - על מנת לשמור על סטטוס קוו מסוים.

לא אחת גרמו שיתופים בפייסבוק להסתה, שיסוי וליבוי שנאה. כך למשל קרה בשנת 2016, כאשר נהג אוטובוס המתגורר במזרח ירושלים ולו 270 אלף עוקבים בפייסבוק - העלה פוסטים התומכים בפעילויות טרור, משבחים את המחבלים השהידים ואף מביעים תמיכה רבתי בארגון החמאס. מעשיו אלו השפיעו על אלפי עוקביו ועודדו אותם לא רק לשתף את הפוסטים המנאצים שלו, אלא אף להגביר את האלימות והפיגועים כנגד ישראל. 

כך קרה גם בפיגוע בקו 12 בירושלים, שבו נפצעו 13 יהודים: מי שהסית ותמך בפיגוע היה לא אחר מאשר ארגון החמאס - שהעלה לרשתות החברתיות קליפ עם סיסמה בשם 'גג האוטובוס מתעופף', שהפך עד מהרה לויראלי. הקליפ שותף בזמנו לעשרות אלפי אנשים, והגיע ללמעלה מ-100,000 צפיות. 

יש כמובן גם מי שקם ומתנגד לפסיקה הזו, בתואנה כי היא מגבילה את חופש הביטוי במרחב הוירטואלי שנחשב כיום ל'במה המרכזית', אך מן העבר השני נשמעים קולות אחרים לחלוטין, שמצודדים בפסיקה ואומרים כי דווקא בגלל שהיד כל כך חופשיה על כפתורי השיתוף, צריכים פיקוח מהודק יותר. 

תגיות:שיתוףדיבהרשתות חברתיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה