חדשות בארץ

קורבן נוסף של השפעת: גבר בן 63

בבית החולים סורוקה בבאר שבע נפטר גבר בן 63, שסבל ממחלות רקע. זיהום בו לקה כתוצאה מהשפעת גרם לקריסה רב-מערכתית

חיסון נגד שפעת (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)חיסון נגד שפעת (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

גבר בן 63 נפטר אמש (רביעי) בבית החולים סורוקה בבאר שבע כתוצאה מסיבוך של מחלת השפעת. מבית החולים נמסר, כי הגבר סבל ממחלות רקע, וזיהום בו לקה כתוצאה מהנגיף הביא את גופו לקריסה רב-מערכתית. בעונת החורף הנוכחית נפטרו עד כה 26 בני אדם כתוצאה מסיבוכי השפעת, וכ- 300 בני אדם אושפזו במצב קשה.

בשבוע שעבר דווח מבית החולים סורוקה על מותו של גבר בשנות ה- 70 לחייו, כתוצאה מסיבוכי הנגיף. "הגבר הגיע עם תסמינים של מחלת השפעת, ואושפז. תוך פרק זמן קצר מערכות גופו קרסו באופן פתאומי, למרות הטיפול הרפואי אותו קיבל", נמסר מבית החולים.

בתחילת השבוע שעבר נפטרה אישה בת 54 במרכז הרפואי כרמל בחיפה, כתוצאה מסיבוכים של מחלת השפעת. מבית החולים נמסר, כי החולה, תושבת הצפון, אושפזה במצב קשה. היא סבלה מדלקת לבבית, צונתרה בדחיפות והושמה על מכונת אקמו (ECMO) המחליפה את פעולת הלב. למרות מאמצי ההחייאה של צוות בית החולים, הם נאלצו לקבוע את מותה. מספר ימים קודם לכן נפטר תינוק כבן שנה בביתו בשל סיבוכים של הנגיף. התינוק, שהוא ובני משפחתו לא קיבלו חיסון נגד שפעת, הובהל לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים כשהוא ללא רוח חיים, והרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

על פי הדיווח הבוקר ב- ynet, נרשם שיא של עשור בנתוני ההתחסנות מפני שפעת. עד כה התחסנו כ- 24% מכלל אזרחי ישראל – למעלה משני מיליון איש. בכאן חדשות דווח בתחילת השבוע, כי על פי נתוני משרד הבריאות ישנה התמתנות בפעילות השפעת: נמשכת אומנם העלייה בפניות למרפאות ולבתי החולים בשל תחלואת הנגיף, אולם קצב העלייה אינו חד כפי שהיה.

תגיות:שפעתבאר שבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה