חדשות יהדות

הרב שלום כהן: "העמל והיגיעה בתורה – חשובים מאוד בשמים"

"העמל והיגיעה בתורה הם החשובים ולא ההספק", אמר נשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן, "בשמים לא סופרים דפים, אלא את העמל וההשקעה"

הרב שלום כהן, תמונת ארכיון (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)הרב שלום כהן, תמונת ארכיון (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)
אא

נשיא מועצת גדולי התורה וראש ישיבת פורת יוסף, הרב שלום כהן, הגיע הבוקר (שני) לביקור נדיר בישיבה לצעירים "שפתי חיים" בהר נוף.

הרב התקבל בשירת "ימים על ימי מלך תוסיף", ובירך את התלמידים בברכת כהנים באהבה. לאחר מכן נכנס הרב להיכל בית המדרש בישיבה, ומסר שיעור ושיחת חיזוק שבמרכזה הדגיש את חשיבות עמל התורה. "העמל והיגיעה בתורה הם החשובים ולא ההספק. בשמים לא סופרים דפים, סופרים שעות", אמר לתלמידים.

בתוך כך, מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, ראש ישיבת פוניבז', הרב גרשון אדלשטיין, חרג לאחרונה ממנהגו, והשתתף במספר מעמדות של סיומי הש"ס. בדבריו לעמלים לפרנסתם, אברכים ואף בחורים, אמר הרב אדלשטיין: "צריך לדעת ש"ס! כעת סיימו את הש"ס. מסתמא כל אחד לקח איזה מסכת, כמה דפים, אבל אפשר לגור! יש זמנים פנויים שמתוך סקרנות הזמן מתבזבז, אז אפשר לגמור ש"ס בלי שום מאמץ מיוחד. אוכלים וישנים ונחים כמה שצריך ואפשר להתקדם הלאה בש"ס".

"תיכף יש בחירות", חזר ראש הישיבה, "וצריכים מאד להיזהר עכשיו – לא לדבר על הבחירות! רק סקרנות מה אומרת הגמרא, מה אומר רבי עקיבא ומה אומר רבי ישמעאל, מה אומרים תוספות ומה אומר ריב"א. יש בסוגיא הרבה דברים וחשבונות מעניינים, ובזה צריכה להיות הסקרנות. אבל סקרנות לדברים בטלים זה דבר גרוע מאד".

"יש סקרנות לפני הבחירות ואחרי הבחירות", הסכים ראש הישיבה. "אבל כל אחד צריך לחשוב מה זה משנה לי, וכי זה נוגע לי למעשה? הרי כעת זה לא נוגע למעשה, ואני יכול לישון רגוע ואין לי ממה לדאוג. במקום זה אני יכול ללמוד עוד גמרא ועוד גמרא ועוד גמרא, במקום סקרנות של דברים שלא נוגעים לי למעשה ואין בהם שום רווח, שתהיה סקרנות לתורה, שעליה נאמר: 'אשריך בעולם הזה'".

מהו הדף היומי? למה חגגו לאחרונה את סיום הש"ס ומה זה אומר? הרב זמיר כהן משיב:

רוצים להתחיל ללמוד את הדף היומי, ולא יודעים מאיפה להתחיל ועם מי ללמוד? חייגו למחלקת ייעוץ והכוונה בהידברות, 073-2221230

תגיות:הרב שלום כהןהרב גרשון אדלשטייןסיום הש"ס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה