חדשות בארץ

סדק ראשון באיחוד רשימות השמאל: מרצ מתנגדת לפסילת ח"כ יזבק, בעבודה תומכים

ח"כ אופיר כץ מהליכוד העביר הערב את בקשת הפסילה של יזבק לוועדת הבחירות המרכזית, והיא צפויה להעלות לדיון בשבוע הבא. לבקשה צפויה להצטרף גם סיעת כחול לבן, שבשל רצונם לקרוץ למצביעי הימין שקלו אף להגיש בקשה רשמית משלהם

ראשי רשימת השמאל המאוחדת, הורוביץ ופרץ (צילום: פלאש 90)ראשי רשימת השמאל המאוחדת, הורוביץ ופרץ (צילום: פלאש 90)
אא

לאחר ישיבת הסיעה הראשונה היום (שני) של הרשימה המאוחדת של מפלגות העבודה-גשר ומרצ, הורתה האחרונה לנציגיה בוועדת הבחירות המרכזית להתנגד לפסילת ח"כ היבא יזבק (בל"ד) – כך דווח הערב ב'הארץ'. עם זאת, יו"ר העבודה עמיר פרץ תמך בפסילתה, ובסיעתו שוקלים להורות לנציגיהם בוועדה, שפרץ אינו חבר בה, להצביע בעד המהלך. בד בבד, בישיבת הסיעה הראשונה של הרשימה המאוחדת, הפגינו ראשי הסיעות אופטימיות בנוגע לאיחוד ובירכו עליו.

ח"כ אופיר כץ מהליכוד העביר הערב את בקשת הפסילה של יזבק לוועדת הבחירות המרכזית, והיא צפויה להעלות לדיון בשבוע הבא. לבקשה צפויה להצטרף גם סיעת כחול לבן, שבשל רצונם לקרוץ למצביעי הימין שקלו אף להגיש בקשה רשמית משלהם.

בבקשה נטען כי חברת הכנסת מבל"ד שוללת את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, וכן מביעה תמיכה במאבק מזוין של ארגוני הטרור הפלסטיניים נגד חיילים ואזרחים ישראלים. עוד צוטטו דבריה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, שהביעה תמיכה מרומזת בפסילתה, אילו הייתה מוגשת בקשה ישירה לפסילתה של יזבק ולא לפסילת סיעת בל"ד בכללותה. "ההליך שבפנינו אינו מכוון לפסילת יזבק אלא לפסילת הרשימה המשותפת והראיות הללו מתוך עמוד הפייסבוק של יזבק, חמורות ככל שתהיינה, אין בהן כדי להצדיק את פסילת הרשימה המשותפת כולה באיזו מן העילות...", כתבה חיות בפסק הדין שנגע לפסילת סיעת בל"ד.

נשיאת העליון, חיותנשיאת העליון, חיות

היום כתב ח"כ יאיר גולן ממרצ בחשבון הטוויטר שלו כי "לא נוח לי לקרוא את דבריה של היבא יזבק בפייסבוק, אבל לפסול אזרחית שומרת חוק מהתמודדות זה לתת פרס למשמיציה של הדמוקרטיה הישראלית". הוא הוסיף כי ראוי לדון ב"פסילת חבורת אלימים ופורעי חוק שמתעמתים עם שוטרים וחיילים כל חייהם", בהסבירו כי "בדמוקרטיה פוסלים אנשים על מעשים, לא על שיתוף דברים מקוממים בפייסבוק". עם זאת, ח"כ איציק שמולי מהעבודה תמך בפסילתה. ‏"החוק אינו מתיר התמודדות לכנסת של מי ששולל את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ובוודאי מי שבדבריו או במעשיו תומך בטרור", אמר שמולי.

במהלך ריאיון שהעניקה לחדשות 13 בעת מערכת הבחירות בספטמבר, נשאלה יזבק באשר לפוסט התמיכה ברוצח סמיר קונטאר, אותו הגדירה "שאהיד ולוחם ג'יהאד", והשיבה כי "זה לא טרור, זה לא תמיכה בטרור". היא הוסיפה: "אני עוד לא התחלתי את העשייה הפרלמנטרית שלי ואני כבר עדה ישירה מה זה להיות נרדף פוליטית כנבחר ציבור ערבי", הוסיפה יזבק.

לצד זאת היא הבהירה כי היא "נגד הרג, נגד הרג ילדים, נגד הרג חפים מפשע, אני לא הסתתי לאלימות, אני נגד כל אלימות".

תגיות:מרצהעבודההיבא יזבק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה