חדשות בארץ

אפרים רימל מעורר השראה: "מודה גם על הרעה"

"הכביש הוא לא צחוק, שכל אחד יתייחס ברצינות לנהיגה שלו", אומר אפרים רימל, 7 שבועות אחרי התאונה הנוראה, בה איבד את אשתו ציפי ובתו התינוקת נועם

אפרים רימל ופרופסור מרין בתקופת האשפוז (צילום: המרכז הרפואי שערי צדק)אפרים רימל ופרופסור מרין בתקופת האשפוז (צילום: המרכז הרפואי שערי צדק)
אא

"חז"ל לימדו אותנו שכשם שאדם מברך על הטובה כך עליו לברך על הרעה", במילים אלו פתח האלמן הגיבור והאב השכול את דבריו.

לפני כחודש וחצי התרחשה תאונת הדרכים, בה איבד אפרים רימל את אשתו ציפי ובתם התינוקת נועם. אפרים עצמו נפצע באורח קשה, ובנו הבכור איתי נפצע באורח אנוש. בחסדי שמים אפרים התאושש והוא בשלבי החלמה. היום (שני) הגיע למרכז הרפואי שערי צדק, שם הודה נרגשות לצוות הרפואי.

"ישנם אנשים רבים פה בשערי צדק שאני מוכרח להודות להם, ולהם אני חב את חיי ואת חייו של איתי", אמר אפרים.

"בתחילה רשמתי לעצמי כמה שמות", המשיך אפרים, "אבל כשנגמר המקום בדף, החלטתי להודות באופן כללי לכל הצוות הרפואי".

"אני מודה לכל צוות בית החולים, מהאחיות שפגשתי עכשיו בטיפול נמרץ ילדים אצל איתי והצוות בכירורגיה, טראומה וטיפול נמרץ שטיפל בי, לכולם מגיעה תודה גדולה".

"הסיפור שלנו הוא טריגר למודעות לנושא תאונות הדרכים. אני מקווה שחלק יזכרו את זה דרך הסיפור האישי שלנו, התרומה או המשפט אבל הרעיון המרכזי הוא שאנחנו במדינת ישראל נלחמים בהרבה חזיתות ואולי גם המקרה שלנו יהווה טריגר למודעות לנושא זהירות בדרכים", הוסיף.

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' עופר מרין, נשא אף הוא את דבריו, ואמר: "אני לא זוכר מישהו שעבר טרגדיה כל כך קשה והתמודד בצורה כזאת עם האתגרים שאתה עברת. משהו בך הקרין חוסן לקלוט את הטרגדיה האישית שלך ולצאת ממנה למקום חיובי".

"7 שבועות אחרי התאונה, ואני מודה על האמת שלא חשבנו שאתה תשב פה ככה איתנו, גם לא שיערנו שממצב אנוש איתי יגיע למצב יציב. אני רוצה להודות לכלל הצוותים שהיו מעורבים בטיפול בך, לך ולסביבה התומכת שלך שסייעו כל כך בהצלחת הטיפול הרפואי בך. התפילות והטיפול המסור עשו את שלהן", הוסיף פרופ' מרין.

מנהל יחידת הטראומה בשערי צדק, ד"ר אלון שורץ, נשא אף הוא דברים. "אנחנו נרגשים לשבת פה היום ולראות את כברת הדרך שאתה, אפרים, וגם איתי, עשיתם מאז התאונה. למדנו הרבה מכם גם על העצמה שלכם ועל חוסן גדול ותמיכה משפחתית מכל הכיוונים. הסיטואציה קשה וטראגית. אנחנו שמחים שאנחנו יכולים לשבת כאן היום ולראות את ההתקדמות שעברת".

מנהל יחידת טיפול נמרץ, ד"ר פיליפ לוין, אמר אף הוא: "אנחנו רואים אותך היום, אחרי שבמחלקה לא יצא לנו לדבר יותר מדי, כיוון שמרבית הזמן היית מורדם. עברת טרגדיה הייתה מאוד קשה וגם להורים שלך מגיעה תודה רבה ועידוד רב על התמיכה בך והתמיכה בנו. אנו מאחלים לך בריאות שלמה והצלחה בעתיד".

רימל סיפר על ההתרגשות מגיוס הכספים למען המשפחה: "כשהתעוררתי אחרי שבועיים אמרו לי שהיה מבצע התרמה ומדובר על כמה עשרות אלפי שקלים ושלחו לי את הלינק וראיתי שמדובר על מיליונים".

בשיחה שהעניק לכתב ערוץ 7, התייחס אפרים לכך שהנהג הפוגע אינו נמצא מאחורי סורג ובריח. "צריך לקחת את נושא התאונות הדרכים כאתגר ולנצח אותו. אני מודה שיש לי מלחמות ברמה האישית ואני לא נכנס לנושא הנהג הרוצח, ושום עונש שהוא יקבל לא יחזיר את הבריאות שלי ושל איתי ולא יחזיר לחיים את ציפי ונעם גם אם יתנו לו 200 שנה בכלא. אבל בוודאי חשוב שאנשים יבינו שהכביש לא צחוק, וכל אחד צריך להתייחס ברצינות לנהיגה שלו".

כזכור, בני משפחת רימל, תושבי היישוב נווה צוף שבחבל בנימין, נפגעו בתחילת החודש שעבר בתאונה הקטלנית, שהתרחשה בסמוך לצומת גבעת זאב. אם המשפחה ציפי , בת 34, והבת נועם רחל, בת 3 שבועות, נהרגו. בתאונה נפצעו האב אפרים רימל והבן איתי יעקב באורח קשה ואנוש בהתאמה. נהג הרכב הפוגע – טארק כורד, בן 18, תושב מזרח ירושלים, נהג במהירות של למעלה מ- 170 קמ"ש כשהתנגש ברכב המשפחה. בחסדי שמים, שלושה ילדים נוספים מבני המשפחה לא היו ברכב בעת התאונה: לאה בת התשע, עמיחי בן השבע והראל בן השלוש.

אנא המשיכו ואל תרפו מתפילות עבור אפרים צבי משה בן שולמית צביה, ואיתי יעקב בן ציפורה – לרפואה שלמה.

פרק ו'

(א) לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) ה' אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי. (ג) חָנֵּנִי ה' כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי ה' כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי. (ד) וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד ואת (וְאַתָּה) ה' עַד מָתָי. (ה) שׁוּבָה ה' חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ. (ו) כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ. (ז) יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה. (ח) עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי. (ט) סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע ה' קוֹל בִּכְיִי. (י) שָׁמַע ה' תְּחִנָּתִי ה' תְּפִלָּתִי יִקָּח. (יא) יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע.

פרק כ'

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יַעַנְךָ ה' בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אלקי יַעֲקֹב. (ג) יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. (ד) יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. (ה) יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. (ו) נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אלוקינו נִדְגֹּל יְמַלֵּא ה' כל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. (ז) עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ ה' מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. (ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם ה' אלוקינו נַזְכִּיר. (ט) הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. (י) ה' הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.

כיצד עלינו להסתכל על מאורעות החיים הקשים שפוקדים אותנו? הרב זמיר כהן בדברי חיזוק מעוררים ומעודדים לכל מי שמרגיש שבור ונטול תקווה: 

תגיות:התמודדותאפרים רימלתאונה בכביש 443

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה