חדשות בארץ

נתניהו: נחיל את הריבונות על הבקעה – "בלי וטו של אחמד טיבי"

באירוע פתיחת קמפיין הליכוד, הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו להחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח, ועקץ את כחול לבן על הסתירות בעמדות חבריה: "כחול לבן, אתם שמאל. זה לא בושה, תהיו אמיתיים"

נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיק הערב (שלישי) באופן רשמי את קמפיין הליכוד לכנסת ה- 23. באירוע, שנערך בבנייני האומה בירושלים, הבטיח נתניהו להחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן ועל צפון ים המלח – "ללא דיחוי, ובלי שום וטו של אחמד טיבי".

נתניהו פירט בנאומו את הישגי ממשלתו, והצהיר על תוכניותיו לעתיד: "לא רק שלא נעקור אף יישוב, אנחנו נחיל את החוק הישראלי על כל ההתיישבות. גוש עציון, מעלה אדומים, אריאל וכל שאר היישובים, בלי יוצא מהכלל. הכל כלול". הוא ציין כי יפעל לכינון "הסכמי שלום היסטוריים עם עוד מדינות ערביות", לכריתת ברית הגנה היסטורית עם ארצות הברית, ולבלימתה הסופית של איראן.

נאומו של נתניהו היה שזור בעקיצות כלפי אנשי כחול לבן, ברקע חילוקי הדעות בעמדותיהם: "זה הכל עבודה בעיניים. אחד אומר שהוא בעד ואחד נגד. הם מתאמצים להסתיר אמת פשוטה – הם שמאל. אחמד טיבי ואיימן עודה נותנים להם אולטימטומים".

"הם היו נגד הקמת הגדר שבלמה את המסתננים, הם היו נגד ההליכה שלי לקונגרס, הם היו נגד היציאה מהסכם הגרעין המסוכן עם איראן, הם היו נגד הוצאת הגז מהמים, הם היו בעד עקירת ישובים ובעד כלכלת הסתדרות. זו האמת שהם מתאמצים כל כך להסתיר. כחול לבן, אתם שמאל. זה לא בושה, תהיו אמיתיים".

"מה הם יעשו עם החלת החוק הישראלי על בקעת הירדן? זה כמובן תלוי את מי אתה שואל בכחול לבן", הוסיף נתניהו. "גנץ אמר היום סוף סוף, שהוא תומך ביוזמה שלי להחלת הריבונות. שמחתי מאוד על כך, אבל תוך כמה שעות הוא הספיק לחזור בו. אולי הוא קיבל טלפון מטיבי או מיעל גרמן".

דבריו של נתניהו בנוגע לסיפוח בקעת הירדן נאמרו לאחר מספר שעות של התנצחויות הדדיות בנושא עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ. מוקדם יותר היום, במהלך ביקור במועצה האזורית צפון ים המלח, הצהיר גנץ כי לאחר הבחירות יפעל להחלת הריבונות באזור: "נעשה זאת במהלך לאומי מוסכם, ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית". נתניהו ענה בתגובה: "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו, בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו". 

בהמשך כתב נתניהו בטוויטר: "בני גנץ, אני שמח שסוף סוף החלטת לתמוך ביוזמה שלי להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח. אני מצפה לתמיכה מלאה שלך ושל כחול לבן במהלך ההיסטורי הזה. בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הזה". גנץ הגיב בטוויטר: "קודם נדון בחסינות, ואחר כך ננהל את החלת הריבונות".

התבטאותו של גנץ ביחס לסיפוח הבקעה זכתה לגינויים נרחבים במחנה השמאל. בעקבות הסערה, הוא פנה לחברי הכנסת של כחול לבן בקבוצת ווטסאפ, והבהיר: "חידוד בנושא הבקעה – חיזרו לדבריי, קראו ו/או הקשיבו להם היטב: אין בינם ובין סיפוח חד צדדי של הבקעה ולא כלום! אל תתנו לאף אחד לעשות סיבוב על עמדה אחראית".

תגיות:בני גנץבקעת הירדןהליכודבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה