חדשות בארץ

התקרית בגבול עזה: בצה"ל מעריכים שהמחבלים פעלו על דעת עצמם

על פי התחקיר, בעת שהתקרב לעברם אחד הג'יפים הצה"ליים, הם השליכו לעברו שני חפצים, שזוהו באמצעי התצפית ובסרטון שפרסם הצבא ככאלו הפולטים חום. בצה"ל מעריכים כי מדובר במטעני חבלה או ברימוני יד מאולתרים. בשלב זה מסתמן כי שר הביטחון נפתלי בנט מתכוון להשאיר את גופות המחבלים בידי ישראל

כוח צה"ל ליד קיבוץ כיסופים (צילום: פלאש 90)כוח צה"ל ליד קיבוץ כיסופים (צילום: פלאש 90)
אא

בצה"ל מעריכים היום (רביעי) כי שלושת המחבלים שחוסלו אמש לאחר שחצו את גדר המערכת בגבול הרצועה, פעלו על דעת עצמם ולא במסגרת חוליית טרור מאורגנת. מהתחקיר הראשוני שערכו באוגדת עזה עלה כי שלושת הפלסטינים השליכו שני מטעני חבלה מאולתרים על ג'יפ צבאי.

שלושת ההרוגים – תושבי מחנה הפליטים אל-מועזי במרכז הרצועה, בני 16 עד 18 – חדרו אמש בחסות מזג האוויר הסוער בסביבות השעה 21:00 לשטח ישראל באזור הסמוך לקיבוץ כיסופים, מול מרכז הרצועה. מעת שחצו את הגדר, החלו פותחים בריצה לעומק של כ-400 מטרים בתוך שטח ישראל. בשלב זה זיהתה תצפית של צה"ל את השלושה כשהם נעים מצדה המערבי, הפלסטיני, של הגדר הישנה בגבול, ולמקום הוזעקו לוחמים מגדוד החי"ר חרוב, שאיתרו אותם כשהם מסתתרים בתוך חורשה. על פי התחקיר, בעת שהתקרב לעברם אחד הג'יפים הצה"ליים, הם השליכו לעברו שני חפצים, שזוהו באמצעי התצפית ובסרטון שפרסם הצבא ככאלו הפולטים חום. בצה"ל מעריכים כי מדובר במטעני חבלה או ברימוני יד מאולתרים. בעקבות השלכת החפצים החשודים, פתח לעברם כוח החי"ר באש מנשק קל, לה נלוותה אש מקלעים שירה טנק ששהה סמוך לזירה, מה שהוביל למותם של שלושת הצעירים הפלסטינים.

תצפית צה"ל על גדר המערכתתצפית צה"ל על גדר המערכת

בשלב זה מסתמן כי שר הביטחון נפתלי בנט מתכוון להשאיר את גופות המחבלים בידי ישראל. הוריו של סגן הדר גולדין הי"ד, לאה ושמחה גולדין, פנו הבוקר למזכירים הצבאיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון – תא"ל אבי בלוט ותא"ל עופר וינטר, ודרשו מהם שלא להשיב את הגופות לעזה, על מנת לשפר את יכולת המיקוח בדיון עתידי על השבת האזרחים הישראלים וגופות החיילים שבידי החמאס. "על אף החלטת הקבינט, ולמרות ההבטחות המפורשות של נתניהו ובנט, התרחשו לאחרונה מספר מקרים של החזרת גופות מחבלים לעזה. הפנייה שלנו בעניין נעשית על מנת להזכיר לרה״מ ושר הביטחון כי בידי החמאס בעזה נמצאים עדיין הדר, אורון אברה והישאם", נכתב בפניית המשפחה.

האירוע אמש מגיע כיממה לאחר שאותר צרור בלונים, המחובר למטען צינור מאולתר, בשטח פתוח סמוך למושב מסילת ציון שעל יד בית שמש. כוחות משטרה שהוזעקו למקום חסמו את הזירה, וחבלנים ניטרלו את המטען. בתחילת השבוע שוגר בלון נפץ מרצועת עזה, והתפוצץ מעל בית בעיר שדרות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בשבת אותר צרור בלונים בגן שעשועים ציבורי בעיר. חבלני המשטרה נטרלו את המטען, ולא היו נפגעים.

תגיות:צה"לגדר המערכת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה