חדשות בארץ

האו"ם מאשים: חברה ישראלית סייעה לסעודיה לפרוץ לטלפון של בזוס

לפי הדו"ח, שאישר את הפרסום הלילה בגרדיאן, ישנה סבירות "בינונית עד גבוהה" שהטלפון החכם של בזוס נפרץ ב-1 במאי 2018 באמצעות קובץ וידאו ששלח בן סלמאן לבזוס, במהלך התכתבות שקיימו השניים בוואטסאפ. לפי הפרסום הלילה, לאחר שבזוס פתח את הקובץ הנגוע, נשאבה מהטלפון שלו כמות רבה של מידע בידי חברת NSO. בחברה הישראלית מכחישים: "אנחנו יכולים לומר באופן חד-משמעי שלא נעשה שימוש בטכנולוגיה שלנו במקרה הזה"

בזוס (צילום: שאטרסטוק)בזוס (צילום: שאטרסטוק)
אא

מדו"ח של האו"ם שפורסם היום (רביעי) עולה כי חברת הריגול הישראלית "NSO" סייעה ליורש  העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, לפרוץ לטלפון הנייד של מייסד אמזון, ג'ף בזוס, הנחשב לאיש העשיר ביותר בעולם. הדו"ח, שחובר על ידי אגנס קלמורד, מומחית לזכויות אדם של האו"ם, קובע כי תוכנת ריגול פגסוס של החברה הישראלית, "פותחה ומשווקת על ידי חברה פרטית, שמועברת לממשלה ללא פיקוח על השימוש בה". ב-NSO מכחישים: "אנחנו יכולים לומר באופן חד-משמעי שלא נעשה שימוש בטכנולוגיה שלנו במקרה הזה".

לפי הדו"ח, שאישר את הפרסום הלילה בגרדיאן, ישנה סבירות "בינונית עד גבוהה" שהטלפון החכם של בזוס נפרץ ב-1 במאי 2018 באמצעות קובץ וידאו ששלח בן סלמאן לבזוס, במהלך התכתבות שקיימו השניים בוואטסאפ. לפי הפרסום הלילה, לאחר שבזוס פתח את הקובץ הנגוע, נשאבה מהטלפון שלו כמות רבה של מידע. בדיווח הובא כי לא ידוע איזה מידע הועבר, אך תשעה חודשים לאחר מכן פורסמו פרטים אינטימיים מחייו של בזוס, שפגעו בו קשות.

מטה חברת NSOמטה חברת NSO

המומחים, קולומרד ודייוויד קיי, העריכו כי הפריצה נועדה להשפיע במידה מסוימת על הפרסומים בעיתון וושינגטון פוסט, המצוי בבעלותו של בזוס. "המידע שבידינו מעיד על מעורבות אפשרית של בן סלמאן בניסיון לרגל אחר בזוס, על מנת להשפיע, אם לא להשתיק, ביקורת על סעודיה בוושינגטון פוסט", טענה קולומרד. יש לציין כי באותה עת  פרסם הוושינגטון פוסט את מאמריו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י, שנרצח באותה השנה בקונסוליה הסעודית באיסטנבול.

שגרירות סעודיה בארה"ב הכחישה את הדיווח באשר לאחריותו של בן סלמאן בפריצה לטלפון של בזוס, וכינתה את הטענות נגדו "אבסורדיות". בשגרירות קראו "לחקירת הטענות על מנת לברר את כל העובדות בנושא". 

מ-NSO נמסר הערב כי "החברה מזועזעת ונחרדת מהדיווח בנוגע לפריצה לטלפון של מר בזוס. אם הסיפור נכון, נדרשת חקירה מלאה של כל הגופים המספקים שירותים כאלה על מנת לוודא שהמערכות שלהן לא נוצלו לרעה. כפי שמסרנו כשהסיפורים האלה צצו לפני כמה חודשים, אנחנו יכולים לומר באופן חד-משמעי שלא נעשה שימוש בטכנולוגיה שלנו במקרה הזה".

תגיות:סעודיהNSOג'ף בזוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה