חדשות בארץ

ניסיון הפיגוע בגבול הרצועה: כך חוסלו שלושת המחבלים

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר כי המחבלים, שחדרו למרחק של כ- 400 מטרים בתוך שטח ישראל, התכוונו להגיע לקיבוץ כיסופים – כ- 2 ק"מ מהמקום בו חוסלו. הפלסטינים המשיכו גם היום לשגר בלוני נפץ לעבר יישובי עוטף עזה

אא

הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר היום (רביעי) באוגדת עזה, ונפגש עם הלוחמים שסיכלו אמש את ניסיון הפיגוע בדרום הרצועה. הוא הודה להם על תפקודם במהלך התקרית, והדגיש כי כך צריך לפעול.

בתדרוך לכתבים, מסר דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, פרטים על התחקיר הראשוני שנערך בעקבות האירוע. ההתרחשות החלה בשעה 20:35, כאשר התצפיות של החטיבה הדרומית זיהו שלושה מחבלים שחודרים את הגדר. זילברמן ציין, כי הזיהוי התבצע בשלב בו המחבלים היו עדיין בשטח הרצועה, כ- 200 מטרים מהגדר.

"הם חוצים במקום שמוכר ידוע לנו, עם תוואי שטח נסתר יחסית וחורשה מיוערת סמוכה", הוסיף דובר צה"ל. "מכיוון שזה מקום מוכר, אנחנו מבינים שזו לא חדירה ספונטנית. מהאזור הזה בוצעו בעבר שתי חדירות קודמות". הוא הדגיש, כי במהלך האירוע כולו המחבלים היו תחת מעקב.

שלושת המחבלים רצו לכיוון החורשה, כשכוחות של סיירת חרוב וגדוד 52 של השיריון מכתרים אותם תוך הסתייעות בתצפיות ובגורמי אוויר. כשהמחבלים הבינו שהם זוהו, הם זרקו שני מטענים לעבר החיילים. הכוחות השיבו באש וחיסלו אותם. על גופותיהם של שלושת המחבלים, בגילאי 18, נמצאו גם סכינים. בשלב זה שיוכם הארגוני אינו ידוע.

זילברמן סיכם כי בשורה התחתונה מדובר ב"אירוע מוצלח". לדבריו, המחבלים – שחדרו למרחק של כ- 400 מטרים בשטח ישראל – התכוונו להגיע לקיבוץ כיסופים, כ- 2 ק"מ מהמקום בו חוסלו, ופעולתם המהירה של הכוחות מנעה את האיום האפשרי: "כמו בכל אירוע מבצעי, אנחנו לומדים, מתחקרים ומפיקים לקחים, וגם מהאירוע הזה יש מה ללמוד ברמה הטקטית".

(סרטון: דובר צה"ל)

לאה ושמחה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין הי"ד, פנו הבוקר למזכיריהם הצבאיים של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון בנט, ודרשו מהם שלא לשחרר לקבורה את גופותיהם של שלושת המחבלים. ממשפחת גולדין נמסר, כי "על אף החלטת הקבינט, ולמרות ההבטחות המפורשות של נתניהו ובנט, התרחשו לאחרונה מספר מקרים של החזרת גופות מחבלים לעזה. הפנייה שלנו בעניין נעשית על מנת להזכיר לראש הממשלה ולשר הביטחון כי בידי החמאס בעזה נמצאים עדיין הדר, אורון, אברה והישאם".

הפלסטינים המשיכו גם היום (רביעי) לשגר בלוני נפץ לעבר יישובי עוטף עזה. זר בלונים עם חפץ חשוד אותר הערב במושב ניר משה שבמועצה האזורית מרחבים. חבלן משטרה הגיע למקום, ופועל לנטרולו. בשעות הבוקר אותר צרור בלונים עם פריט חשוד בחצר אחורית של בית בשטח המועצה האזורית שדות נגב. חבלן, שהגיע למקום, נטרל את החפץ החשוד ללא פגע.

בשבוע שעבר דיווח העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", כי הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה – בראשם חמאס – החליטו לחדש את ההסלמה עם ישראל. על פי הדיווח, הרקע לכך הוא המתיחות השוררת בעת האחרונה בין הפלגים למצרים – בין היתר בשל ביקורן של משלחות חמאס והג'יהאד האסלאמי בטהראן – וכן הטענות בעזה כי ישראל מתחמקת מיישום ההבנות שסוכמו בתיווכה של מצרים. בלונים עם מטעני נפץ אותרו בימים האחרונים באזור היישוב מסילת ציון שליד בית שמש, בקו החוף של אשדוד, בגן שעשועים ציבורי בשדרות, בשטחי המועצה האזורית שדות נגב ובמקומות נוספים. בכל המקרים, חבלנים נטרלו ללא פגע את החפצים החשודים.

תגיות:עוטף עזהרצועת עזהפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה