חדשות בעולם

ארבע יריות ואופנוע: באיראן מדווחים על חיסול מקורב לסולימאני

בסוכנות הידיעות אירנ"א תואר מפקד הבסיג' כבעל בריתו של סולימאני, וכבעל מעורבות עמוקה בפעילות איראן בעיראק ובסוריה. מיליציית הבסיג' כפופה למשמרות המהפכה, ופועלת בין השאר במשימות הנוגעות לביטחון הפנים. מוקדם יותר החודש טען בכיר איראני כי ישראל, באמצעות המוסד, סייעה לארצות הברית במבצע לחיסולו של מפקד כוח קודס

מוג'דמימוג'דמי
אא

בתקשורת האיראנית דיווחו היום (רביעי) כי רעולי פנים חמושים התנקשו בחייו של מפקד הבסיג' בעיר דרחובין שבמחוז חוזסטאן, עבדולחוסיין מוג'דמי, שנחשב לאיש אמונו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, שחוסל בידי ארה"ב בתחילת החודש. בסוכנות הידיעות אירנ"א תואר מוג'דמי כבעל בריתו של סולימאני, וכבעל מעורבות עמוקה בפעילות איראן בעיראק ובסוריה. מיליציית הבסיג' כפופה למשמרות המהפכה, ופועלת בין השאר במשימות הנוגעות לביטחון הפנים.

לפי הדיווחים במדינה, הגנרל האיראני חוסל מול ביתו שבחוזסטאן, כאשר שני רעולי פנים שרכבו על אופנוע ירו בו למוות. עדי ראייה דיווחו ששמעו ארבע יריות. לפי שעה, אף גורם לא נטל אחריות לאירוע והנסיבות שלה אינן ידועות. עם זאת, חוזיסטאן – חבל ארץ בדרום איראן המאכלס 8 מיליון תושבים, נחשב לאחד המחוזות היותר עניים במדינה, שהיה לאחד המוקדים המרכזיים של ההפגנות נגד משטר האייתוללות שזעזע קלות את טהראן בנובמבר האחרון. בארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" טענו כי במחאות הרגו הרשויות לפחות 300 בני אדם, מתוכם כ-40 מפגינים בחוזיסטאן. על פי עדויות רבות, אנשי הבסיג' של מוג'דמי היו מעורבים גם בדיכוי האכזרי של ההפגנות באזור חוזסטאן.

סולימאניסולימאני

מוקדם יותר החודש טען בכיר איראני כי ישראל, באמצעות המוסד, סייעה לארצות הברית במבצע לחיסולו של מפקד כוח קודס. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית תסנים, הגנרל יחיא רחים ספווי – המשמש כיועץ צבאי בכיר של מנהיג איראן, עלי חמינאי – הטיל את האחריות לתכנון וביצוע החיסול על "רשת הטרור הבין-לאומית של המודיעין האמריקני והמוסד הציוני". הוא הוסיף וטען, כי החיסול חשף את "כישלון האסטרטגיה המדינית והביטחונית של ארצות הברית ובעלות בריתה מול חזית ההתנגדות במערב אסיה". לדבריו, נחישותו של העם האיראני הובילה את הסנקציות האמריקניות שהוטלו על איראן ל"דרך ללא מוצא", שאילצה את ממשל טראמפ לבצע את "הפעולה הפחדנית והטרוריסטית", כלשונו, של חיסול סולימאני.

בדיווח נוסף של הסוכנות האיראנית, צוטט עבדאללה אראג'י, מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניים, כמי שאיים כי איראן לא תסתפק בירי הטילים לעבר יעדים אמריקניים בעיראק, וכי "בקרוב" צפויה "נקמה קשה יותר".

דבריו של הבכיר האיראני נאמרו לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז כי "נראה שאיראן נסוגה". בהצהרה שנשא מהבית הלבן, אמר טראמפ כי מתקפת הטילים לא גרמה לנפגעים בקרב הכוחות האמריקניים והעיראקיים, והוסיף: "בהוראתי, חיסלנו את הטרוריסט גדול ביותר בעולם. ידיו היו מגואלות בדם איראני ואמריקני. בחיסולו העברנו מסר עוצמתי לטרוריסטים: אם חייכם חשובים לכם – אל תאיימו על חיי אמריקנים".

תגיות:איראןקאסם סולימאניחיסול ממוקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה