חדשות בארץ

נשיא צרפת ביקר בכותל: "מרגיש את הקדושה וההיסטוריה"

במהלך ביקורו בכותל המערבי, קיבל עמנואל מקרון הסברים על ההיסטוריה של המקום, ונשא בו תפילה אישית. בנוסף, ביקר הנשיא הצרפתי בחשיפות ובממצאים שהתגלו לאחרונה ברחבת הכותל

  • כ"ה טבת התש"פ
מקרון והרב רבינוביץ’, הערב (קרדיט צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)מקרון והרב רבינוביץ’, הערב (קרדיט צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)
אא

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הגיע הערב (רביעי) לביקור פרטי ברחבת הכותל המערבי. "אני מרגיש פה את הקדושה וההיסטוריה", אמר.

מקרון נראה נרגש ביותר במהלך הביקור. הוא קיבל הסברים ממנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי, מרדכי (סולי) אליאב, על ההיסטוריה של המקום. כמו כן, הוא נפגש עם חיילים בודדים מצרפת, נשא תפילה אישית בכותל, ולאחר מכן ביקר בחשיפות ובממצאים שהתגלו לאחרונה ברחבת הכותל המערבי. הוא הביע התעניינות מהממצאים החדשים וממספר המבקרים המגיעים לכותל בכל שנה.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', קיבל את פניו של הנשיא הצרפתי. הוא הודה לו על ביקורו בכותל, וציין בפניו כי הביקור מהווה הערכה להיסטוריה ולמורשת של העם היהודי, שצרפת היא חלק ממנה. הרב הסביר למקרון על עוצמת המקום לכל יהודי באשר הוא, כאשר כל בתי הכנסת בצרפת מכוונים את תפילתם לכיוון ירושלים והכותל המערבי.

(קרדיט תמונות: הקרן למורשת הכותל המערבי)

מקרון הגיע לישראל יחד עם עשרות מנהיגים מרחבי העולם, כדי להשתתף בפורום השואה הבין-לאומי, שנפתח הערב בבית הנשיא בירושלים, לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו.

ראשי מדינות נוספים הגיעו במהלך היום לכותל המערבי, ביניהם נשיא איסלנד גודני יוהאנסון, נשיא בוסניה והרצגובינה ז'לקו קומשיץ' ונשיאת גאורגיה סלומה זוראבישווילי, שנשאו תפילה אישית ליד אבני הכותל.

תגיות:צרפתהכותל המערביעמנואל מקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה