חדשות בארץ

פוטין לאמה של נעמה יששכר: "הכל יהיה בסדר"

נשיא רוסיה, שהגיע הבוקר לישראל, נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם אמה של נעמה יששכר, הכלואה במוסקבה. בהצהרה לתקשורת בתום הפגישה, אמר פוטין: "ברור לי שנעמה מגיעה ממשפחה טובה והגונה. ידועה לי עמדתו של ראש הממשלה, שרוצה לקבל החלטה. ללא ספק, כל זה יילקח בחשבון כשתתקבל ההחלטה"

פוטין, בעיגול נעמה יששכר (תמונת פוטין: שאטרסטוק)פוטין, בעיגול נעמה יששכר (תמונת פוטין: שאטרסטוק)
אא

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נפגש היום (חמישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הפגישה נכנסה לחדר יפה יששכר, אמה של נעמה, שנידונה ל- 7 וחצי שנות מאסר בכלא הרוסי. בתום הפגישה יצאו שני המנהיגים לתקשורת, כשלצידם רעיית ראש הממשלה ויפה יששכר, שנראתה מחויכת מאוד. "נפגשתי זה עתה עם אמה של נעמה", אמר פוטין. "ברור לי שנעמה מגיעה ממשפחה טובה מאוד. ידועה לי עמדתו של ראש הממשלה, שרוצה לקבל החלטה. ללא ספק, כל זה יילקח בחשבון כשתתקבל ההחלטה".

פוטין הוסיף וציין, כי עדכן את האם המודאגת על כך שהאחראית על זכויות האדם ברוסיה תיפגש היום עם נעמה: "אמרתי ליפה, ואגיד זאת שוב: הכל יהיה בסדר".

בהצהרתו הקצרה, אמר נתניהו: "סיימנו עכשיו פגישת עבודה מצוינת בין הנשיא פוטין לביני. בסופה, הנשיא פוטין ביקש להביא את יפה, אמה של נעמה יששכר. הייתה לנו פגישה מאוד מרגשת. אני מודה לך מאוד על המחווה הזאת, ידידי הנשיא".

בעקבות דבריו של פוטין, נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו מביע סיפוק רב מאמירתו של הנשיא פוטין לגבי שחרור נעמה יששכר, ומודה לו על נכונותו".

בפתח פגישתם של שני המנהיגים, אמר נתניהו: "אני רוצה לקבל בברכה את ידידנו הגדול, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. שרה ואני שמחים לארח אותך בביתנו כאן בירושלים, ולהודות לך על הקשר האמיץ בין רוסיה וישראל שמשרת את העמים והמדינות ואת השלום והיציבות באזור. ברוך בואך לירושלים".

בדברי תגובתו, נשיא רוסיה לא התייחס לסוגיית שחרורה של יששכר: "אני רוצה להודות לראש הממשלה ולרעייתו על ההזמנה לבקר בישראל. אנחנו עובדים באופן סדיר ביחד עם ראש הממשלה. הייתה לנו מסקנה מזמן להגיע לפה לביקור בישראל. אני בטוח שהביקור יסייע לקדם את היחסים הבילטרליים שלנו, וכמובן היום אנחנו מזכירים את הקורבנות של השואה".

הצהרתו הפומבית של פוטין, המהווה בסיס ליציאתה העתידית של יששכר מהכלא הרוסי, באה על רקע מגעים דיפלומטיים בין ישראל ורוסיה. לדברי גורמים בכירים בירושלים, התמורה הישראלית עבור שחרורה של נעמה תתבטא, בין היתר, במחוות בתחום הנדל"ן. אתמול פורסם, כי לפני כשלושה שבועות עשתה ישראל צעד ראשון, כשרשמה את הבעלות על מתחם חצר אלכסנדר בעיר העתיקה בירושלים על שמה של הכנסייה הרוסית. ברוסיה מעוניינים גם בקבלת שטח בתוך מתחם הרוסים בבירה, ובהקלות מנהלתיות שונות בנוגע לנכסים רוסיים נוספים בעיר. בנוסף, ישראל צפויה להקל על כניסתם לארץ של אזרחי רוסיה.

 

פוטין לריבלין: השואה – טרגדיה משותפת לעם היהודי ולרוסיה

בתום פגישתו עם ראש הממשלה, יצא פוטין לבית הנשיא, ונועד עם הנשיא ראובן ריבלין. "לי ולעמיתיי חשוב מאוד להיות היום פה בישראל. אנו רואים היטב את המאמצים של הצד הישראלי לשמור על הזיכרון של מלחמת העולם השנייה", אמר פוטין למארחו. "למרבה הצער, אנו יודעים שהאנטישמיות מסתיימת באושוויץ. לכן צריך לשים לב ולא לאפשר לתופעה הזו לקרות שוב בעתיד. חשוב להיאבק בתופעה של אנטישמיות ושנאת זרים בכל הערוצים".

"הצבא האדום לא רק שחרר את אושוויץ, אלא גם תרם תרומה מכרעת לניצחון על הנאצים. העם הרוסי סבל מאוד בזמן המלחמה", הוסיף הנשיא הרוסי. "אשר לטרגדיה של השואה, 40% מהיהודים שנהרגו היו מברית המועצות. לכן, במלוא מובן המלה, זו טרגדיה משותפת שלנו".

פוטין וריבלין בבית הנשיא (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)פוטין וריבלין בבית הנשיא (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

מוקדם יותר היום, קיבל שר החוץ ישראל כץ את פניו של פוטין בנתב"ג. "אני שמח לברך אותך בהגיעך למדינת ישראל, לאירוע שמסמל יותר מכל את הקשר המיוחד בין שתי המדינות ושני העמים שלנו", אמר לו. "בישראל מוקירים את גבורת העם הרוסי במלחמה ואת חלקו המכריע של הצבא האדום בתבוסת גרמניה הנאצית ושחרור מחנות המוות, בהם אושוויץ".

במהלך ביקורו הקצר ישראל, ישתתף פוטין באירועי פורום השואה הבין-לאומי, לציון 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ. בעוד שעה קלה, הוא ישתתף בחנוכת האנדרטה בגן סאקר בירושלים, לזכר גבורת הלוחמים והתושבים שנהרגו במצור על לנינגרד.

(עודכן: 11:52)

תגיות:ולדימיר פוטיןנעמה יששכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה