חדשות בארץ

נציבת זכויות האדם ביקרה את נעמה יששכר; פורסם תמליל שיחת פוטין-יששכר

בכלי התקשורת פורסם תמליל שיחתה של יפה יששכר, אמה של נעמה, עם הנשיא פוטין במעון ראש הממשלה בבלפור. "אני מתחננת, תחזיר אותה הביתה. אני אדם פשוט שמבקש רחמים – רחם עליה ותחזיר אותה הביתה", אמרה יפה לפוטין, שהשיב לה: "אני מבין". פעילת זכויות אדם שנועדה עם הצעירה הישראלית אמרה ל'כאן חדשות' כי יששכר "ארזה מזוודות, היא מחכה לשתות קפה בתל אביב"

פוטין בביקורו היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)פוטין בביקורו היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ברקע הצהרתו היום (חמישי) של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין באשר לשחרורה של נעמה יששכר,  הממונה על זכויות האדם של האו"ם במוסקבה, טטיאנה מוסק לקובה, ביקרה את הצעירה הישראלית בכלא הרוסי. לפי הדיווחים בתקשורת המקומית, הנציבה הדגישה כי ביקורה תואם מראש, בטרם דבריו של פוטין כי "הכל יהיה בסדר". "אני מבקרת ללא קשר לבקשת החנינה ואין לי את הסמכות להעניק חנינה או לקבל החלטה בנושא זה בעצמי", אמרה מוסק לקובה.

הנציבה הוסיפה כי ביקורה נועד לבדוק "אם מכבדים את משטר התזונה הראוי ואת תנאי השפה, תנאי המעצר והצורך בטיפולים רפואיים". לדבריה, היא "מאוד שמחה לשמוע שהפגישה של אמה של נעמה עם הנשיא פוטין התקיימה". במקביל לביקורה, פעילת זכויות אדם שנועדה עם הצעירה הישראלית אמרה ל'כאן חדשות' כי יששכר "ארזה מזוודות, היא מחכה לשתות קפה בתל אביב".

יפה יששכריפה יששכר

בד בבד, בכלי התקשורת פורסם תמליל שיחתה של יפה יששכר, אמה של נעמה, עם הנשיא פוטין במעון ראש הממשלה בבלפור. "אני מתחננת, תחזיר אותה הביתה. אני אדם פשוט שמבקש רחמים – רחם עליה ותחזיר אותה הביתה", אמרה יפה לפוטין, "יש לי שתי בנות שהן כל עולמי. אני שמחה ומתרגשת שהיה לך זמן לפגוש אותי. אני מודאגת". פוטין השיב לה: "אני מבין".

בשעות הצהריים אמרה יפה יששכר לתקשורת: "אני אופטימית, פוטין מקסים. לא ציפיתי שנשיא מעצמה כזו גדולה יפגוש אדם כמוני. הוא היה מדהים, דיברנו ממש קרוב והוא הבטיח שהוא יחזיר לי את הילדה הביתה. אני נאחזת במשפט הזה. הוא לא נתן תאריך, אבל יש פרוצדורות. אני חוזרת למוסקבה מחר ועורך הדין בדרך לנעמה. מודה לביבי ולאשתו ולכל מי שפעל". קודם לכן היא מסרה כי "עדיין אין תאריך מתי (נעמה) תשתחרר".

הבוקר נועד פוטין בירושלים לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלכה הצטרפה אמה של נעמה יששכר, הכלואה ברוסיה כבר תשעה חודשים ונדונה לפני כחודשיים לשבע שנות מאסר וחצי. בהודעה שמסרו גורמים בלשכת ראש הממשלה נאמר כי הושגה "התקדמות משמעותית" במשא ומתן לשחרורה. בדברים שנשא במעון ראש הממשלה, אמר פוטין: "ברור לי שנעמה ממשפחה טובה והגונה. ידועה לי עמדתו של ראש הממשלה שרוצה לקבל החלטה, וזה ללא ספק יילקח בחשבון. היום את נעמה מבקרת ממלאת מקום האחראי על זכויות האדם ברוסיה. האם דואגת מאוד, כמובן, אמרתי לה את זה והייתי רוצה לחזור – הכול יהיה בסדר".

לאחר הפגישה מסר נתניהו כי היא הייתה "מצוינת ומרגשת". בהמשך הוסיף כי שחרורה של נעמה "לא יקח הרבה זמן".

תגיות:נעמה יששכרולדימיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה