חדשות בארץ

נעמה יששכר בריאיון ראשון מהכלא: "מאמינה לנשיא פוטין"

בריאיון שהעניקה לתקשורת הרוסית אמרה נעמה יששכר כי "יכול להיות שאכתוב ספר על הכלא הרוסי, אבל אני לא יודעת עדיין. בינתיים אני לא מאמינה שכל זה יסתיים בקרוב". עם זאת, היא הוסיפה כי התרגשה "מאוד" כשפוטין אמר לאמה כי "הכול יהיה בסדר עם המשפחה הנהדרת שלי"

יששכר בריאיון לתקשורת הרוסית יששכר בריאיון לתקשורת הרוסית
אא

נעמה יששכר, הצעירה הישראלית הכלואה כבר 9 חודשים בכלא הרוסי אשר נדונה לשבע שנות מאסר וחצי, העניקה היום (חמישי) ריאיון ראשון לתקשורת. בריאיון ששודר ברוסיה אמרה יששכר: "כשראיתי את אמא בטלוויזיה עם אנשים חשובים כל כך... התרגשתי מאוד כשהוא (פוטין) אמר לאמא שהכול יהיה בסדר עם המשפחה הנהדרת שלי". היא הוסיפה: "אני עדיין פה, אבל אני מאמינה לדבריו. אם הוא אומר שהכול יהיה בסדר, כך יהיה".

נעמה יששכר עם אמה, יפהנעמה יששכר עם אמה, יפה

במענה לשאלה האם היא מאמינה שבקרוב תוכל לראות את אמה, יפה, בביתם בתל אביב, אמרה יששכר: "אני מאוד רוצה לראות אותה. רוצה לשתות איתה קפה בתל אביב. אני מאוד מתגעגעת לבית שלי. היום יש יום הולדת לאחותי ליאת, היא בת 33. זו יכולה להיות המתנה הטובה ביותר עבורה אם ישחררו אותי". בריאיון היא נשאלה בנוסף באשר לעיסוקיה בבית המאסר, במסגרתו למדה את השפה הרוסית. "לא דיברתי ברוסית עד המעצר. כעת אני מבינה כמעט הכול. יכול להיות שזה יהיה שימושי בישראל בה מתגוררים מיליוני יוצאי רוסיה. בבית המאסר התחלתי לקרוא ספרים שעד אז לא הגעתי אליהם. כמו כן, אני עוסקת ביוגה יחד עם שאר שוכנות התא. אני ציירתי ציורי הדרכה לבנות בתא והסברתי להן מה לעשות כאשר אעזוב", אמרה נעמה.

עוד נשאלה האם כשתחזור לביתה היא תזכור את רוסיה, ועל כך השיבה: "יכול להיות שאכתוב ספר על הכלא הרוסי, אבל אני לא יודעת עדיין. בינתיים אני לא מאמינה שכל זה יסתיים בקרוב".

נתניהו ופוטין, הבוקר (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)נתניהו ופוטין, הבוקר (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

הבוקר נועד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בירושלים לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אליה הצטרפה בהמשך יפה יששכר. בהודעה שמסרו גורמים בלשכת ראש הממשלה נאמר כי הושגה "התקדמות משמעותית" במשא ומתן לשחרורה. בדברים שנשא במעון ראש הממשלה, אמר פוטין: "ברור לי שנעמה ממשפחה טובה והגונה. ידועה לי עמדתו של ראש הממשלה שרוצה לקבל החלטה, וזה ללא ספק יילקח בחשבון. היום את נעמה מבקרת ממלאת מקום האחראי על זכויות האדם ברוסיה. האם דואגת מאוד, כמובן, אמרתי לה את זה והייתי רוצה לחזור – הכול יהיה בסדר".

בצהריים פורסם בכלי התקשורת תמליל שיחתם של השניים במעון ראש הממשלה בבלפור. "אני מתחננת, תחזיר אותה הביתה. אני אדם פשוט שמבקש רחמים – רחם עליה ותחזיר אותה הביתה", אמרה יפה לנשיא הרוסי, "יש לי שתי בנות שהן כל עולמי. אני שמחה ומתרגשת שהיה לך זמן לפגוש אותי. אני מודאגת". פוטין השיב לה: "אני מבין".

תגיות:נעמה יששכררוסיהולדימיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה