חדשות בארץ

לקראת פרסום עסקת המאה: ראש המועצה האזורית שומרון יוצא לוושינגטון

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ימריא לארצות הברית, ויציג בפני בכירים במפלגה הרפובליקנית את הקווים האדומים של ההתיישבות ביהודה ושומרון בכל הסדר עתידי: "תוכנית המאה חשובה וגם היסטורית, אבל יש בה גם סכנות"

יוסי דגן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)יוסי דגן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בהתיישבות ביהודה ושומרון נערכים לקראת פרסומה הצפוי של תוכנית השלום האמריקנית. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ימריא היום (ראשון) לוושינגטון, ויקיים סדרת פגישות עם בכירים במפלגה הרפובליקנית, עמם הוא נמצא בקשר בשנים האחרונות. דגן, שישהה בבירת ארצות הברית במקביל לראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, ישרטט בפני בני שיחו את הקווים האדומים של ההתיישבות בכל הסדר עתידי.

"התוכנית היא תוכנית חשובה וגם היסטורית", אמר דגן. "ראשית לכל צריך לשבח את נשיא ארצות הברית, דונאלד טראמפ, ובפרט את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמוביל קו מדיני חשוב ואסטרטגי. השגנו הישג גדול בכך שהכרה בהתיישבות ביהודה ושומרון וריבונות על השולחן, הן בארצות הברית והן בישראל. עם זאת, צריך לשים לב גם לכוכבית ולמה שכתוב באותיות הקטנות. להיזהר מכך שהמילים 'החלת ריבונות' יהפכו למסך עשן שמכסה את עינינו מלראות את המשמעות של תוכנית המאה, כפי שהתפרסמו חלקים ממנה. בתוכנית יש גם סכנות".

המועצה האזורית שומרון פתחה אמש בקמפיין, הקורא לנתניהו להחיל את הריבונות הישראלית על כל מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון. במקביל, קורא הקמפיין לראש הממשלה להתנגד להקמתה של מדינה פלסטינית. "אסור לנו לקבל החלטה על הקמת מדינת טרור על 70% משטח יהודה ושומרון", הצהיר דגן. "ישנם קווים אדומים שההתיישבות לא תהיה מוכנה שייחצו. לא נקבל החלטה על הקמת מדינה פלסטינית, לא לחלוקה בין יישובים בתוך גושי ההתיישבות ליישובים מחוץ לגושי ההתיישבות, לא להפקרת יישובים כמובלעות בתוך שטח מדינת טרור כפי שנעשה לנצרים, לא להעברת שטחי C ל- B ונסיגות נוספות. אנחנו מבקשים מראש הממשלה להתחזק אל מול הלחצים. לא להפקיר את דרך המחנה הלאומי".

מפרטים שונים שדווחו בכלי התקשורת, מסתמן כי תוכנית השלום של הבית הלבן תכלול הסכמה אמריקנית להחלה של הריבונות הישראלית על בקעת הירדן ועל כל היישובים ביהודה ושומרון. היקף השטח עליו תוחל הריבונות ישתרע על פני כ- 30% מיהודה ושומרון. על שאר השטח יוצע לפלסטינים להקים מדינה, וישראל תידרש להכיר בה. המדינה הפלסטינית תזכה לריבונות מוגבלת, ללא אחריות ביטחונית כוללת שתישאר בידיים ישראליות. עם זאת, כדי לזכות במדינה, על הרשות הפלסטינית יהיה למלא סדרת תנאים, שכוללת את פירוז עזה, פירוק חמאס, הכרה בירושלים כבירת ישראל והכרה בישראל כמדינה יהודית – תנאים שמבחינת הפלסטינים אינם קבילים.

תגיות:יהודה ושומרוןיוסי דגןעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה