חדשות בארץ

לראשונה: דרעי חתם על צו המאפשר יציאת ישראלים לסעודיה

שר הפנים אריה דרעי חתם על צו, לפיו תותר יציאת ישראלים לסעודיה בתנאים מסוימים. החלטתו של דרעי התקבלה בתיאום עם גורמי הביטחון, משרד החוץ, המל"ל וגורמים רלוונטיים נוספים

ריאד בירת סעודיה, תמונת נוף (צילום: שאטרסטוק)ריאד בירת סעודיה, תמונת נוף (צילום: שאטרסטוק)
אא

שר הפנים אריה דרעי חתם הבוקר (ראשון) על צו המאפשר לישראלים לצאת לסעודיה, וזאת בהתאם לסמכותו לפי סעיף 7 לחוק הכניסה לישראל.

מדובר בצו ראשוני מסוגו, כאשר עד כה ביקרו ישראלים בממלכה הסעודית ללא אישור רשמי. ההחלטה על הצעד החדש התקבלה בתיאום עם גורמי הביטחון, עם משרד החוץ, עם המל"ל ועם שאר הגורמים הרלוונטיים. על פי ההחלטה, היתר יציאה לסעודיה יינתן בשני מקרים: יציאה לצורכי פולחן מוסלמי; וכן יציאה לצורכי השתתפות בפגישות עסקיות, או לשם חיפוש השקעות לתקופה של עד 90 ימים.

בהודעת משרד הפנים הודגש, כי מתן היתר היציאה יתאפשר אך ורק בתנאי שהמבקש הסדיר את כניסתו לסעודיה ומחזיק בהזמנה מגורם רשמי. בנוסף, ההיתר מותנה בכך שאין מניעה ליציאת המבקש מכל גורם אחר.

ביום חמישי האחרון, ביקרה במחנה ההשמדה אושוויץ משלחת של אנשי דת מוסלמים, בראשה עמד הבכיר הסעודי מוחמד אל-עיסא. אל-עיסא מכהן כיו"ר "אגודת העולם האסלאמית", ארגון אסלאמי בין-לאומי שמרכזו בעיר מכה. ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הבוקר על הביקור של אל-עיסא באושוויץ: "זהו עוד סימן דרך לשינוי ביחסם של גופים מוסלמיים, וכמובן מדינות ערביות, לישראל, לשואה ולעם היהודי", אמר בפתח ישיבת הממשלה.

נתניהו התייחס גם להצהרתו אתמול של עבדאללה בן זאיד אל נהיאן, שר החוץ של איחוד האמירויות. לקראת ציון יום השואה הבין-לאומי, החל מחר, כתב הבכיר האמירותי בטוויטר: "אנחנו עומדים לצד האנושות הדוחה את הגזענות, השנאה והקיצוניות. אנחנו זוכרים יחד את החיים שאבדו, כדי שפשעים אלו נגד האנושות לא יחזרו על עצמם". נתניהו הגדיר את דבריו של עבדאללה בן זאיד כ"אמירה פורצת דרך ביחסו של העולם הערבי לשואה. היא גם סימן לשינוי ביחס של העולם הערבי לישראל – עוד אחד מהסימנים הללו".

תגיות:ערב הסעודיתאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה