חדשות בארץ

"קיבלנו הבהרה מהבית הלבן – תם עידן נתניהו"

לפי לפיד, העובדה שבבית הלבן הזמינו את יו"ר מפלגתו, בני גנץ, לפגישה אישית ונפרדת עם הנשיא, מעידה על חוזקו הפוליטי של גנץ. הוא הוסיף כי צמרת מפלגתו הייתה מעורה בחודשים האחרונים בדיונים מול ארה"ב על תכנית השלום של הנשיא דונלד טראמפ, על אף ש"את הדיון הרציני על התוכנית צריך לעשות אחרי הבחירות"

לפיד ונתניהו (צילום: פלאש 90)לפיד ונתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, אמר היום (ראשון) כי צמרת מפלגתו הייתה מעורה בחודשים האחרונים בדיונים מול ארה"ב על תכנית השלום של הנשיא דונלד טראמפ. לדבריו, העובדה שבבית הלבן הזמינו את יו"ר מפלגתו, בני גנץ, לפגישה אישית ונפרדת עם הנשיא, מעידה על חוזקו הפוליטי של גנץ. "קיבלנו הבהרה מהבית הלבן - תם עידן נתניהו", אמר לפיד בריאיון ל-103fm.

הבוקר המריא גנץ לוושינגטון, לקראת פגישתו מחר עם הנשיא טראמפ, אתו ידון בחלקה המדיני של "עסקת המאה" שלו. אתמול הודיע גנץ כי הוא נעתר, בעקבות תיאום ישיר מול הממשל האמריקני, "להזמנתו האישית, הנפרדת והמכובדת של הנשיא טראמפ" לפגישה אישית ביום שני. בתחילה היה אמור ראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עם טראמפ ביום שלישי, אך בעקבות נאום גנץ הודיע גורם מדיני בכיר כי נתניהו ייוועד עם טראמפ גם ביום שני.

סגן הנשיא פנס, לצד נתניהו, דרמר ופרידמן, מודיע על הזמנת הבית הלבן, ביום חמישי (צילום: מתי שטרן, שגרירות ארה''ב בירושלים)סגן הנשיא פנס, לצד נתניהו, דרמר ופרידמן, מודיע על הזמנת הבית הלבן, ביום חמישי (צילום: מתי שטרן, שגרירות ארה''ב בירושלים)

מאז הודעתו ביום חמישי של סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, על הזמנתו של טראמפ לנתניהו וגנץ לטוס לוושינגטון, התלבטו בכחול לבן האם להיענות להזמנה, וישיבות רבות התקיימו בנושא. בתחילה נטה גנץ להיעתר לבקשה, אך בשל העובדה כי המזמין הוא נתניהו ולא הבית הלבן, במפלגה חששו כי הדבר ייתפס כהשפלה פומבית שצפויה להוביל להשפלות נוספות. "האמריקאים מכירים את הפוליטיקה הישראלית והבינו שהם צריכים לדבר עם מי שהוא כנראה ראש הממשלה הבא", אמר לפיד בהתייחס ל'תרגיל' שביצע גנץ לנתניהו. "זה היה נדמה בעיניי, כמו בעיני כל מי ששמע על זה, שנתניהו מנסה לעשות סיבוב פוליטי, וזה הסתובב עליו. נגמר סיפור ה'ליגה אחרת'. עידן נתניהו הסתיים כי במקום לעסוק בדברים הרציניים הוא עסוק בתרגילים".

גנץ, אמש (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)גנץ, אמש (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

באשר לפרטיה המדיניים של תכנית טראמפ לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אמר לפיד, כי הוא "לא אחראי על הצד הפלסטיני" וכי "מה שמעניין אותי זה לשמור על האינטרסים של ישראל". לדבריו, "את הדיון הרציני על התוכנית צריך לעשות אחרי הבחירות. התוכנית מאוד טובה לישראל, כל מי שהוא לא שמאל קיצוני או ימין קיצוני יבין שהיא טובה. אם זה היה מסכן ילד ישראלי אחד הייתי אומר לא. אנחנו לא חיים בחלל ריק, נצטרך לעבוד מול כולם. אם נגיע ליישום שלה זה טוב לישראל".

תגיות:יאיר לפידדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה