חדשות בארץ

בהלת הנגיף הסיני: ישראלית מאושפזת מחשש להידבקות

לפי הודעת בית החולים, המטפלת הוכנסה מיד לבידוד הייעודי במיון מחשש להדבקות בנגיף הקורונה בתנאים הנדרשים, וכי "מצבה טוב והיא ועלתה לאשפוז בבידוד במחלקה פנימית". בצהריים הודיע משרד הבריאות כי בתום הערכת מצב בנושא התפשטות נגיף הקורונה בסין, הנחו להימנע "מנסיעות לא הכרחיות" לסין, בדגש על מחוז חוביי, שבו התפרץ הווירוס

בית החולים איכילוב (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)בית החולים איכילוב (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

ישראלית ששבה באחרונה מסין אושפזה בבידוד מוחלט בבית החולים איכילוב שבתל אביב, מחשש להידבקות בנגיף הקורונה שמכה בסין. האישה, בשנות ה-60 לחייה, חזרה לפני ארבעה ימין מסין, והתקבלה בבית החולים עם חום וסימנים למחלה נשימתית. מדובר במקרה החמישי בו נחשדים ישראלים בהידבקות בנגיף הריאות. בסוף השבוע אושפזו ארבעה ישראלים בבתי החולים שיבא והדסה, ואמש נשלל החשש להידבקותם.

לפי הודעת בית החולים, המטפלת הוכנסה מיד לבידוד הייעודי במיון מחשש להדבקות בנגיף הקורונה בתנאים הנדרשים, וכי "מצבה טוב והיא ועלתה לאשפוז בבידוד במחלקה פנימית". עוד נמסר כי "בית החולים נערך מראש לחשיפת הנגיף כאן בארץ ומיד הפעיל את כל מנגנוני הבטיחות הנדרשים ומתן טיפול מתאים לפי הנחיות משרד הבריאות והיחידה למחלות זיהומיות".

בצהריים הודיע משרד הבריאות כי בתום הערכת מצב בנושא התפשטות נגיף הקורונה בסין, הנחו להימנע "מנסיעות לא הכרחיות" לסין, בדגש על מחוז חוביי, שבו התפרץ הווירוס. בניסיון להשתלט על התפשטות הנגיף החדש הגורם למחלת ריאות, בסוף השבוע הרחיבה סין את העוצר שהוטל על ערים במרכז המדינה, על כ-36 מיליון תושבים ב-13 ערים במחוז. במשרד הבריאות המליצו "לעקוב אחר מגבלות התנועה המוחלות שמטיל השלטון הסיני בערים השונות בזמן אמת".

לפי הנחיות המשרד, אדם החש בהופעתה של מחלה נשימתית (חום ושיעול) בעת הנסיעה לסין או בתוך 14 ימים מעת חזרתו ממנה, עליו לפנות במיידי לקופת החולים או לחדר המיון. בנוסף, יש להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית במדינה, לכסות את הפה ואת האף במסכה כירורגית או בבד זמין אחר עד לבדיקת רופא. בהודעה הודגש כי על הישראלים ששהו בסין וחשו בתסמינים אלה, להודיע מראש טלפונית לצוות המטפל על שהייתו בסין בפרק הזמן האמור. במשרד הבריאות ציינו כי מערכת הרפואה בישראל ערוכה ומוכנה ונמצאת בקשר מתמיד עם ארגון הבריאות העולמי ורשויות הבריאות בעולם.

שני מחקרים נפרדים שניתחו את התפשטות הווירוס הסיני גילו כי חולה מדביק 2-3 נוספים. לפי הרשויות בסין, מרבית מקרי התמותה מהנגיף הם אצל בני אדם שקו הבריאות שלהם היה נמוך. בביטאון המפלגה הקומוניסטית בסין "יומון העם" טענו הבוקר כי הממשלה החלה בפיתוח חיסון לנגיף הריאות.

הלילה מסרו הרשויות בסין כי עד כה נדבקו כ-2,000 בני אדם בנגיף, וכי מספר המתים זינק ל-56. במקביל, מקרה מוות ראשון דווח מחוץ לעיר ווהאן – שבה התפרץ הווירוס – בשנגחאי, וכן על מקרה הידבקות שלישי בארצות הברית וחולה ראשון בקנדה.

תגיות:נגיף הקורונהבית החולים איכילוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה