חדשות בארץ

טראמפ ייפגש קודם עם נתניהו ואז עם גנץ; בנט תוקף את התכנית

לפי הפרסומים בישראל, "עסקת המאה" של טראמפ עשויה להבטיח את ריבונותה של ישראל בכל גושי ההתנחלויות הקיימים, נוסף לסיפוח בקעת הירדן שיגדיר את השטח כגבולה המזרחי של ישראל, ונתינת השליטה הביטחונית בידי ישראל – בכל שטחי הגדה המערבית. בתמורה, תוקם מדינה פלסטינית על שטחי רוב הגדה ובשכונות הפלסטיניות המרוחקות מהבירה הישראלית

נתניהו וטראמפ בבית הלבן (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)נתניהו וטראמפ בבית הלבן (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ייפגש מחר (שני) בתחילה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובהמשך ייוועד בנפרד עם יו"ר כחול לבן בני גנץ – כך דווח הערב בסוכנות הידיעות רויטרס. לפי הדיווח, הנסמך על גורם מדיני בממשל האמריקני, בפגישתו עם המנהיגים, צפוי טראמפ לחשוף פרטים מתכנית השלום שלו לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

לפי הפרסומים בישראל, "עסקת המאה" של טראמפ עשויה להבטיח את ריבונותה של ישראל בכל גושי ההתנחלויות הקיימים, נוסף לסיפוח בקעת הירדן שיגדיר את השטח כגבולה המזרחי של ישראל. השליטה הביטחונית תינתן בידי ישראל – בכל שטחי הגדה המערבית, ורוב ירושלים, לרבות העיר העתיקה, תוגדר כשטח ישראלי לכל דבר.

עם זאת, בתמורה תתחייב ישראל שלא להרחיב את מפעל ההתנחלויות, ותפנה מאחזים בלתי-חוקיים. לפי גורמים בישראל, תוקם מדינה פלסטינית על שטחי רוב הגדה ובשכונות הפלסטיניות המרוחקות מהבירה הישראלית. בנוסף, המדינה שתוקם תזכה למעמד ולבעלות על המקומות המקודשים, לצד ירדן שמחזיקה במקומות אלו באמצעות הוואקף.

בנט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)בנט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

הערב הכריז שר הביטחון נפתלי בנט כי מפלגת ימינה, שבראשה הוא עומד, לא תאפשר "בשום מצב ובשום תנאי" את הקמתה של מדינה פלסטינית או הכרה במדינה כזאת, "ולא נאפשר מסירה של ס"מ אדמה של ארץ ישראל לערבים". במהלך ביקור באריאל הוסיף השר כי "עומדת לפנינו, לפני הממשלה, הזדמנות של פעם בחיים, פעם ב-50 שנה, להכיל את החוק הישראלי על חצי מיליון אזרחים ועל הבקעה וגוש עציון. זה החלום שלנו כל כך הרבה השנים. שואלים אותנו מה תהיה עמדתנו. תשובתנו: יספחו – נתמוך, לא יספחו – לא נתמוך".

בנט קרא לראש הממשלה להחיל את החוק הישראלי בשלמותו על שטחי הגדה המערבית: "ממשלת הימין לא תיבחן במריבות עם השמאל אלא בהחלת ריבונות מלאה על חצי מיליון ישראלים בישיבת הממשלה בראשון הקרוב. בעוד שבוע כאן, העיר אריאל יכולה להיות סוף סוף חלק רשמי מהמדינה בדיוק כמו תל אביב. אם הדבר יקרה, נתמוך בכל מעודנו בתוכנית המאה בממשלה".

ליברמן בבקעת הירדן, היום (צילום: פלאש 90)ליברמן בבקעת הירדן, היום (צילום: פלאש 90)

בצהריים נשאל יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן האם מפלגתו תתמוך בהקמת מדינה פלסטינית, ובתשובתו לא פסל את האפשרות על הסף: "אנחנו לא ראינו את התכנית, כל עוד אנחנו חיים רק מהדלפות אנחנו לא נתייחס לזה, כשיניחו את התכנית באופן רשמי נתייחס אליה. כרגע אם רוצים לנהל דיון ענייני ואמיתי אז שווה לדחות את כל הדיון לאחרי השני במרץ".

תגיות:דונלד טראמפעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה