חדשות בארץ

טראמפ נפגש עם נתניהו: "אם התכנית לא תתפוס זה יהיה בסדר"

בשעה 19:00 צפוי הנשיא האמריקני להיכנס לפגישה ראשונה עם גנץ. בעוד שהפגישה עם נתניהו פתוחה לכלי התקשורת, פגישתו של טראמפ עם יו"ר כחול לבן צפויה להיות סגורה לתקשורת. טראמפ: "תכנית השלום שלי מתאימה לכולם, הפלסטינים צריכים לאמץ אותה, זה טוב להם". נתניהו: "מחר אני אדבר על התכנית ההיסטורית ועל החזון ההיסטורי של הנשיא לשלום. היום, אני רק רוצה להגיד תודה"

נתניהו וטראמפ, הערב נתניהו וטראמפ, הערב
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בשעה זו (שני) עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, לקראת הפרסום מחר של תכנית השלום של ממשלו לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. במסיבת העיתונאים המשותפת אמר טראמפ כי נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ הם "שני מתחרים טובים שנאבקים למען העתיד", וטען כי פרסום התכנית איננה התערבות בבחירות משום "שגם גנץ מגיע לפה". לדבריו, חלקה המדיני של "עסקת המאה" תוצג מחר בצהריים, ו"נראה אם היא תופסת. אם זה יתפוס, זה יהיה נהדר, ואם לא, זה יהיה בסדר".

לפי טראמפ, "תכנית השלום שלי מתאימה לכולם, הפלסטינים צריכים לאמץ אותה, זה טוב להם". הוא הוסיף: "ביבי והיריב שלו צריכים לאהוב את התוכנית מאוד. ביבי אוהב אותה, ואני מקווה שגם היריב שלו. עבדנו על זה הרבה מאוד שנים אנחנו קרובים באופן יחסי. הרבה ממדינות ערב תומכות בכך וחושבות שזו התחלה נהדרת". טראמפ התייחס בנוסף לעיכוב הפרסום של עסקת המאה בשל מערכות הבחירות הרצופות שהתקיימו בשנה האחרונה. "חיכינו וחיכינו עם תכנית השלום, יש לכם שיטה מוזרה כשכל הזמן יש עוד בחירות", אמר.

נתניהו אמר במסיבת העיתונאים לצד טראמפ כי "מחר אני אדבר על התכנית ההיסטורית ועל החזון ההיסטורי של הנשיא לשלום. היום, אני רק רוצה להגיד תודה". נתניהו חלק את הערכתו לטראמפ "על כל מה שעשית למען ישראל" מאז שנבחר לתפקידו, כאשר "הפכת את הברית שלנו לחזקה מתמיד". נתניהו אמר כי "ביום השואה הבינלאומי אני מבקש להודות לך על הצעדים שלך כלפי המשטר האנטישמי באיראן. חיסלת את המחבל המסוכן בכדור הארץ". הוא הוסיף: "היית החבר הכי טוב שהיה לישראל בבית הלבן ומחר נוכל להמשיך לעשות היסטוריה".

בשעה 19:00 צפוי הנשיא האמריקני להיכנס לפגישה ראשונה עם גנץ. בעוד שהפגישה עם נתניהו פתוחה לכלי התקשורת, פגישתו של טראמפ עם יו"ר כחול לבן צפויה להיות סגורה לתקשורת. בשתי הפגישות משתתפים סגן הנשיא מייק פנס; מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו; חתנו ויועצו של טראמפ, ג'ארד קושנר; ושגריר ארצות הברית בישראל, דיויד פרידמן.

מהצד הישראלי נלווים לנתניהו ראש המל"ל מאיר בן שבת; מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, אבי בלוט; שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר; והשר יריב לוין. לגנץ מתלווים יועצו לענייני תכנית השלום האמריקנית, אלוף חיל האוויר במיל', אמיר אשל; יועצו הפוליטי, יורם טורבוביץ; ומזכירתו האישית, מעין ישראלי.

תגיות:דונלד טראמפעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה