חדשות בארץ

לקראת פרסום עסקת המאה: גנץ נפגש עם טראמפ

בתום שעה, הסתיימה פגישתו של יו"ר בכחול לבן עם הנשיא האמריקני. במקביל, גורמים מדיניים שהצטרפו לפמליית ראש הממשלה אמרו לאחר הפגישה עם טראמפ כי היא הייתה "מצוינת", וכי השניים שוחחו על התוכנית, אך רוב השיחה התמקדה בנושא איראן

טראמפ וגנץ בבית הלבן (צילום: אלעד מלכה)טראמפ וגנץ בבית הלבן (צילום: אלעד מלכה)
אא

יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש הערב (שני) עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, שהציג בפניו את חלקה המדיני של תכנית השלום שלו שתפורסם מחר. הפגישה בין השניים ארכה כ-50 דקות, לאחר שקודם לכן נועד טראמפ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נתניהו וטראמפ, הערבנתניהו וטראמפ, הערב

במסיבת עיתונאים משותפת לנתניהו וטראמפ, אמר האחרון כי "נתניהו פה מסיבה מסוימת. שלום במזרח התיכון זה משהו שניסו להגיע אליו הרבה שנים, זו הזדמנות". הנשיא סירב להתייחס לסוגיית הסיפוח, שעל פי ההדלפות עשויה להתרחש במסגרת עסקת המאה: "מחר נראה את התוכנית ונראה מה קורה". הוא אמר כי נתניהו וגנץ הם "שני מתחרים טובים שנאבקים למען העתיד", וטען כי פרסום התכנית איננה התערבות בבחירות משום "שגם גנץ מגיע לפה". לדבריו, חלקה המדיני של "עסקת המאה" תוצג מחר בצהריים, ו"נראה אם היא תופסת. אם זה יתפוס, זה יהיה נהדר, ואם לא, זה יהיה בסדר".

"תכנית השלום שלי מתאימה לכולם, הפלסטינים צריכים לאמץ אותה, זה טוב להם". הוא הוסיף: "ביבי והיריב שלו צריכים לאהוב את התוכנית מאוד. ביבי אוהב אותה, ואני מקווה שגם היריב שלו. עבדנו על זה הרבה מאוד שנים אנחנו קרובים באופן יחסי. הרבה ממדינות ערב תומכות בכך וחושבות שזו התחלה נהדרת". טראמפ התייחס בנוסף לעיכוב הפרסום של עסקת המאה בשל מערכות הבחירות הרצופות שהתקיימו בשנה האחרונה. "חיכינו וחיכינו עם תכנית השלום, יש לכם שיטה מוזרה כשכל הזמן יש עוד בחירות", אמר.

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)אבו מאזן (צילום: פלאש 90)

עם תחילת הפגישה בחדר הסגלגל, שארכה כשעה וחצי, אמר ראש הממשלה כי "מחר אני אדבר על התכנית ההיסטורית ועל החזון ההיסטורי של הנשיא לשלום. היום, אני רק רוצה להגיד תודה". נתניהו חלק את הערכתו לטראמפ "על כל מה שעשית למען ישראל" מאז שנבחר לתפקידו, כאשר "הפכת את הברית שלנו לחזקה מתמיד". נתניהו אמר כי "ביום השואה הבינלאומי אני מבקש להודות לך על הצעדים שלך כלפי המשטר האנטישמי באיראן. חיסלת את המחבל המסוכן בכדור הארץ". הוא הוסיף: "היית החבר הכי טוב שהיה לישראל בבית הלבן ומחר נוכל להמשיך לעשות היסטוריה".

גורמים מדיניים שהצטרפו לפמליית ראש הממשלה אמרו לאחר הפגישה עם טראמפ כי היא הייתה "מצוינת", וכי השניים שוחחו על התוכנית, אך רוב השיחה התמקדה בנושא איראן. עוד מסרו כי השניים שוחחו על האפשרות באשר להעמדתה לדין של ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, ועל "הצורך להיאבק בניסיון של בית הדין להאשים את ישראל ומדינות דמוקרטיות אחרות בפשעי מלחמה".

מוקדם יותר היום אמרו בכירים בממשל האמריקני כי במהלך פגישותיו עם המנהיגים הישראליים יודיע טראמפ כי הוא מעמיד לרשותם 6 שבועות, עד למועד הבחירות בישראל, להניע, אם ירצו, את יישום תכנית השלום שלו לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. לפי הגורמים, שצוטטו בסוכנות הידיעות רויטרס, מטרתו של הנשיא היא לוודא כי שני המנהיגים הישראליים תומכים ב"עסקת המאה" עוד קודם שהוא מפרסם אותה, בלי שגורל יישומה יהיה כרוך בתוצאות הבחירות ב-2 במרץ.

תגיות:עסקת המאהבני גנץדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה