חדשות בארץ

גנץ: אפעל לאחר הבחירות ליישום תוכנית השלום, נתניהו לא יוכל להוביל

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שיבח את תוכנית השלום האמריקנית כ"אבן דרך משמעותית והיסטורית", ואמר כי לאחר הבחירות יפעל ליישמה תוך תיאום עם מדינות האזור. הוא תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא יוכל גם לנהל מדינה וגם לנהל משפט"

גנץ וטראמפ בבית הלבן, אתמול (קרדיט צילום: אלעד מלכה)גנץ וטראמפ בבית הלבן, אתמול (קרדיט צילום: אלעד מלכה)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מסר אמש (שני) הצהרה לתקשורת, בתום פגישתו בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. במהלך דבריו תקף גנץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "לא יוכל גם לנהל מדינה וגם לנהל משפט".

בהתייחסו לפגישתו עם טראמפ, אמר גנץ כי "תוכנית השלום של הנשיא היא אבן דרך משמעותית והיסטורית. מיד לאחר הבחירות אפעל ליישומה בממשלת קבע, ותוך תיאום עם המדינות באזור". הוא ציין, כי העלה בפני טראמפ את סוגיית השבויים והנעדרים הישראלים הנמצאים בשבי חמאס: "הדגשתי, כי בכל הסדר חייבים לכלול את השבתם הביתה".

"הודיתי לנשיא על התמיכה העמוקה באזרחי ישראל וביטחון ישראל, בדגש הסיוע מול איומי איראן ושלוחותיה שנפרסו בשנים האחרונות סביב גבולות המדינה, וכן על ההכרה שלו ברמת הגולן והעברת השגרירות לירושלים", הוסיף יו"ר כחול לבן. "בפגישה העליתי גם את סוגיית חיזבאללה והגזרה המתחממת בסוריה ואפשר שבלבנון".

גנץ מתח בדבריו ביקורת חריפה על ראש הממשלה: "אין לאף אדם זכות להוביל מדינה שלמה בתזמון ביטחוני ומדיני כל כך מורכב, כשכל עיסוקיו ומחשבותיו נתונים לאינטרסים שלו. כך אמר נתניהו ביחס לאולמרט, וכך אני אומר ביחס לנתניהו. זו אמירה ערכית ומהותית, והיא קריטית ליכולת התפקוד של ראש ממשלה".

זמן קצר לפני שהמריא בחזרה לישראל, סיכם גנץ את שהותו בוושינגטון: "אני מסיים ביקור בעל חשיבות גדולה למדינת ישראל", כתב בטוויטר. "הפגישה עם הנשיא טראמפ הייתה מצוינת, ואין לי ספק ששיתוף הפעולה בינינו יהיה מעולה".

תגיות:בני גנץדונלד טראמפעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה