חדשות בארץ

נתניהו נפגש עם ראשי מועצת יש"ע: "פועל לטובת ההתיישבות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בוושינגטון עם ראשי מועצות ביהודה ושומרון, ודן עמם בעסקת המאה. ראשי המועצות מסרו כי נתניהו "היה קשוב, והבטיח שהוא לא סוטה במאומה מהבטחותיו"

נתניהו ודגן (צילום: לשכת ראש הממשלה)נתניהו ודגן (צילום: לשכת ראש הממשלה)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אמש (שני) בוושינגטון עם כמה מראשי מועצות ביהודה ושומרון, ודן עמם בתוכנית השלום האמריקנית, שתתפרסם הערב בשעה 19:00 (שעון ישראל).

בפגישה, שנערכה בבלייר האוס, בית ההארחה הרשמי של הבית הלבן, לאחר פגישתו עם הנשיא דונלד טראמפ, השתתפו ראש המועצה האזורית בקעת הירדן ויו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני; ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן; ראש המועצה האזורית מטה בנימין, ישראל גנץ; וראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי. על פי דיווחים שיצאו מהפגישה, נתניהו סירב למסור פרטים על תוכנית השלום של הבית הלבן, אולם בדק את תגובתם של בני שיחו לאפשרות שהיא תכלול הקמתה של מדינה פלסטינית. בחדשות 13 דווח, כי הוא שאל אותם: "איך אתם מגדירים מדינה? אם אין צבא זו מדינה?".

בתום הפגישה הוציאו ראשי המועצות הודעה משותפת: "באנו לחזק את ראש הממשלה, לעמוד לימינו ולהביא את קולה של כלל ההתיישבות לבית הלבן בצורה ברורה וחדה. היה חשוב לנו לשמוע את הדברים מקרוב, ולא מפי השמועה. חידדנו בפניו את הדברים החשובים להתיישבות ולמדינה כולה: ריבונות ישראלית, שמירה על שלימות הארץ והמשך פיתוחה ושגשוגה של ההתיישבות".

"ראש הממשלה היה קשוב והבטיח שהוא לא סוטה במאומה מהבטחותיו, ומתוך מחויבות לנשיא הוא לא נכנס כרגע לפרטי התוכנית", נאמר עוד בהודעה. "אנו בטוחים שראש הממשלה הנו האדם הכי מתאים לנהל את השעה הגורלית הזו, ומחזקים את ידיו בעת הזו. נמתין בסבלנות למחר עד לפרסום פרטי התוכנית".

נתניהו קיים פגישה נוספת בנפרד עם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן. מטעמו של דגן נמסר, כי בפגישה – בה השתתף גם שר התיירות יריב לוין – "התקיים שיח פתוח על התוכנית, על היתרונות ועל הסכנות שבה. ראש הממשלה סקר בפני דגן חלק מפרטי התוכנית, כשלחלק מהם באופן טבעי לא יכול היה להתייחס. ראש הממשלה הדגיש כי ההתיישבות ביהודה ושומרון בראש מעייניו, והוא פועל לטובתה על מנת לפתחה ולהגדילה".

דגן הציג במהלך הפגישה את הקווים האדומים של ההתיישבות, הכוללים התנגדות נחרצת להקמת מדינה פלסטינית. "מצאתי את ראש הממשלה קשוב, יורד לפרטים, אכפתניק, וניכר שטובת ארץ ישראל וההתיישבות לנגד עיניו", אמר לאחר הפגישה. "הצבתי בפני ראש הממשלה את החששות והקווים האדומים של ההתיישבות ביהודה ושומרון, אל מול הדברים שמתפרסמים, ובראשם הקמת מדינת טרור בלב מדינת ישראל. אני חושב שהדברים לא נסגרו עדיין, ולא ייסגרו עד הרגע האחרון, ואנחנו כאן בוושינגטון כדי לחזק את ראש הממשלה וכדי לחזק גם את נשיא ארצות הברית, כדי שייצא מהדבר הזה ריבונות על כלל מרחבי ההתיישבות היהודים ביהודה ושומרון, ולא חלילה דברים שעלולים לסכן את קיומה של מדינת ישראל ואת ההתיישבות".

על רקע הדיווחים, לפיהם תוכנית השלום של הבית הלבן תכלול הקמתה של מדינה פלסטינית, אמר הבוקר ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, כי הוא סבור ש"רבים מאזרחי ישראל הולכים להיות מופתעים הערב, כשטראמפ יציג את התוכנית". בריאיון לשרון גל בגלי ישראל, הוסיף רביבי: "זה לא כן סיפוח או לא סיפוח בקעת הירדן, זה הרבה יותר גדול מזה. הלכנו לישון אתמול עם המון חומר למחשבה". הוא ציין, כי "צריך לזכור שבסוף כל דבר דורש התפשרויות. מדובר פה על דברים שאולי היום נראים לנו מקלות, אבל ייתכן והם גזרים גדולים". לאחר מכן הוסיף רביבי בטוויטר: "מה שנשמע היום מגיע מהממשל שהכי דואג למדינת ישראל. לא בטוח שאנחנו מסוגלים להבין את גודל האתגר. זה הולך להיות קשה!".

(עודכן: 9:45)

תגיות:יוסי דגןעסקת המאהמועצת יש"ע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה