חדשות בארץ

נגיף הקורונה בישראל? שני פעוטות אושפזו בבידוד

מבית החולים הלל יפה נמסר כי גבר שוחרר לאחר שנמצא כי אינו עולה על הקריטריונים להידבקות במחלה, כפי שהגדיר משרד הבריאות. הפעוטה עדיין מאושפזת בבית החולים ומצבה טוב. משרד הבריאות מעורה בפרטי המקרה ונמצא בקשר רציף עם גורמים בבית החולים. משרד הבריאות: "שוקלים לקרוא לציבור הנוסעים שחזר מסין להמנע מלהסתובב במקומות ציבוריים למשך מספר ימים, גם אם הם בריאים וללא סימני מחלה"

צוות מד"א מפנה אישה סינית שנחשדה בהידבקות בקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)צוות מד"א מפנה אישה סינית שנחשדה בהידבקות בקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בשל חשד להידבקות בנגיף הקורונה, פעוטה כבת ארבע ותינוק בן שנה וארבעה חודשים אושפזו היום (רביעי) בבידוד בבית החולים הלל יפה שבחדרה. מוקדם יותר היום שלל בית החולים את החשד שגבר נדבק בנגיף הריאות הסיני, והוא שוחרר לביתו.

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מבית החולים נמסר כי הגבר שוחרר לאחר שנמצא כי אינו עולה על הקריטריונים להידבקות במחלה, כפי שהגדיר משרד הבריאות. הפעוטה עדיין מאושפזת בבית החולים ומצבה טוב. משרד הבריאות מעורה בפרטי המקרה ונמצא בקשר רציף עם גורמים בבית החולים. בתחילת השבוע אושפזה ישראלית ששבה באחרונה מסין, בבידוד בבית החולים איכילוב שבתל אביב, מחשש להידבקות בנגיף הקורונה. האישה, בשנות ה-60 לחייה, התקבלה בבית החולים עם חום וסימנים למחלה נשימתית.

במשרד הבריאות הודיעו בצהריים כי נשקלת האפשרות לקרוא לציבור הנוסעים שחזר מסין להמנע מלהסתובב במקומות ציבוריים למשך מספר ימים לאחר שובם ארצה, גם אם הם בריאים וללא סימני מחלה. בנוסף, תיבחן מדיניות הכניסה והיציאה מסין "באופן רחב". במשרד אמרו כי ההחלטה על כך תתקבל בישיבות הקרובות שיערוך הצוות לטיפול במגיפות.

לפי נתונים רשמיים, עד כה מתו לפחות 106 מהנגיף המאיים על שלומה של אסיה. הרוב המוחלט של החולים, כ-4,500 בני אדם, הם אזרחי סין. בנציבות הבריאות במדינה אמרו כי נבדק החשד כי כ-7,000 אנשים נוספים נדבקו, והם הושמו בבידוד עד לקבלת תוצאות הבדיקות. לצד זאת, הנתונים הסטטיסטיים מראים כי שיעור התמותה של המחלה עומד על 2.5% מתוך 4,500 נדבקים.

בר סימן טוב (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)בר סימן טוב (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)

לפי הנחיות המשרד, אדם החש בהופעתה של מחלה נשימתית (חום ושיעול) בעת הנסיעה לסין או בתוך 14 ימים מעת חזרתו ממנה, עליו לפנות במיידי לקופת החולים או לחדר המיון. בנוסף, יש להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית במדינה, לכסות את הפה ואת האף במסכה כירורגית או בבד זמין אחר עד לבדיקת רופא. בהודעה הודגש כי על הישראלים ששהו בסין וחשו בתסמינים אלה, להודיע מראש טלפונית לצוות המטפל על שהייתו בסין בפרק הזמן האמור. במשרד הבריאות ציינו כי מערכת הרפואה בישראל ערוכה ומוכנה ונמצאת בקשר מתמיד עם ארגון הבריאות העולמי ורשויות הבריאות בעולם.

שני מחקרים נפרדים שניתחו את התפשטות הווירוס הסיני גילו כי חולה מדביק 2-3 נוספים. לפי הרשויות בסין, מרבית מקרי התמותה מהנגיף הם אצל בני אדם שקו הבריאות שלהם היה נמוך. בביטאון המפלגה הקומוניסטית בסין "יומון העם" טענו הבוקר כי הממשלה החלה בפיתוח חיסון לנגיף הריאות.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הודיע אתמול כי "נקודת ההנחה" במשרד היא שיהיה לפחות מקרה אחד של חולה בנגיף הקורונה בישראל. "כשזה יקרה אנחנו נבודד את אותו מטופל בבית או בבית החולים לפי מצבו הבריאותי ונתמודד עם זה. גם אם יהיו יותר מקרים, נתמודד", אמר בר סימן טוב בתדרוך לעיתונאים. לדבריו, "שום דבר לא אומר שזה רחוק מאתנו ושאפשר להמשיך הלאה. אנחנו לא בלחץ, אבל אנחנו דרוכים מאוד".

בהודעתו בישר מנכ"ל משרד הבריאות על הקמת עמדה למדידת חום בנמל התעופה בן גוריון, עבור אנשים החשים בסימפטומים של הנגיף. "אם אדם מרגיש שיש לו חום אז הוא יכול להיבדק ויוכלו לקבל החלטה בעניינו במקום", אמר. ביום חמישי הקרוב תתכנס ישיבה מיוחדת של הצט"ם (צוות טיפול במגפות) בנושא, נוסף לכינוסה של רשות האשפוז העליונה. שתי הוועדות יהיו פתוחות לסיקור תקשורתי. "אנחנו מעדכנים לפחות פעם ביום ואם צריך יותר", אמר בר סימן טוב. "אנחנו בקשרים טובים מאוד עם ארגוני הבריאות הבינלאומיים. המעבדות המרכזיות שלנו מוכנות ואנחנו מוכנים לזהות את הווירוס בטווח של שעות. אנחנו נערכים ומקווים שבסוף התחזיות הקשות לא יתממשו".

תגיות:חדרהישראלנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה