חדשות בארץ

גנץ: בשבוע הבא אביא את תוכנית טראמפ לאישור הכנסת

יו"ר כחול לבן פנה להנהגה הפלסטינית וקרא להם לקדם את תוכנית המאה: "מאז הסכם חברון, שעליו חתמו ערפאת ונתניהו, הפכתם לסרבנים. פעם אחת תגידו 'כן' ותתנו לילדכם תקווה לעתיד טוב יותר. אל תפספסו הזדמנות לשלום". בנאומו הדגיש גנץ כי בשל מצבו המשפטי, ראש הממשלה נתניהו אינו יכול להוביל את יישום התוכנית האמריקנית: "כדי לממש את התכנית של טראמפ דרוש אדם שפנוי לנהל את המדינה"

גנץ בכנס INSS, הערב בת"א (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ בכנס INSS, הערב בת"א (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע הערב (רביעי) כי בשבוע הבא יביא לאישור הכנסת את תוכניתו המדינית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "תוכנית השלום משקפת נאמנה את עקרונות היסוד הכתובים במצע כחול לבן", הצהיר גנץ בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי. "מדובר בהזדמנות היסטורית לעיצוב גבולותיה ועתידה של ישראל".

"בחודשים האחרונים נפגשנו צוותי ואני עם צוותו של הנשיא טראמפ עם יועצו של קושנר והשגריר, ודנו על השלום של הממשל האמריקני", הוסיף גנץ. "כראש ממשלה", אמר, "אפעל למימושה של התכנית על כלל סעיפיה. הנהגה פלסטינית אחראית צריכה לקבל את עקרונות התוכנית".

גנץ והשגריר האמריקני לשעבר דן שפירו (צילום: פלאש 90)גנץ והשגריר האמריקני לשעבר דן שפירו (צילום: פלאש 90)

ביום שני נועד גנץ עם הנשיא האמריקני בבית הלבן לפגישה בת 50 דקות, בסיומה אמר כי היא הייתה "מצוינת". הוא כינה את תוכנית השלום של הנשיא "אבן דרך משמעותית והיסטורית", והבטיח ליישמה מיד לאחר הבחירות, "תוך תיאום עם מדינות האזור".

בנאומו הדגיש גנץ כי בשל מצבו המשפטי, ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו יכול להוביל את יישום התוכנית האמריקנית. "הנאשם נתניהו לא יכול לכהן יום אחד בתפקידו, עסוק באישומים, בעדויות. כדי לממש את התכנית של טראמפ דרוש אדם שפנוי לנהל את המדינה. מדובר בעיצוב היסטורי, מציאת פתרון במקום ניהול הסכסוך", אמר גנץ.

"אחרי עשור של שיתוק הגיע הזמן, וחברים חייבים להתקדם. אני מבקש להודות לנשיא טראמפ אחרי שנפגשתי איתו. טראמפ, ידיד אמת של העם היהודי ומדינאי נחוש. המטרה שלנו היא פשוטה: אנחנו רוצים את מדינת ישראל כמדינה בטוחה, יהודית ודמוקרטית. אפעל למימושה של התוכנית. הנהגה פלסטינית אחראית צריכה לקבל את עקרונות התוכנית ולכנס דיון מיידי בהם", הוסיף.

הנשיא הפלסטיני עבאס בנאומו אתמול ברמאללה (צילום: פלאש 90)הנשיא הפלסטיני עבאס בנאומו אתמול ברמאללה (צילום: פלאש 90)

יו"ר כחול לבן פנה להנהגה הפלסטינית וקרא להם, חרף החרם שהטילו על ממשל טראמפ, לקדם את תוכנית המאה: "מאז הסכם חברון, שעליו חתמו ערפאת ונתניהו, הפכתם לסרבנים. פעם אחת תגידו 'כן' ותתנו לילדכם תקווה לעתיד טוב יותר. אל תפספסו הזדמנות לשלום".  לטענתו, "התוכנית מכירה בצורך שלכם על עצמאות מדינית", וכי "אחרי כל כך הרבה שנות סכסוך הגיע הזמן שתכירו במדינת ישראל כמדינה יהודית".

הוא הוסיף: "ההסדר חייב ויוביל לסיום הסכסוך ההיסטוריה שגבה מחיר כבד לצדדים במקומו נוכל לחיות בשלום ובשכנות טובה ולאפשר לילדנו ולנכדינו במקום שטוב לחיות בו. לטובת כולם חייבים להתקדם".

עם זאת, יו"ר העבודה-גשר-מרצ, ח"כ עמיר פרץ, הודיע הערב כי מפלגתו תתנגד לכל יוזמה מדינית "שמריחה ריח של גזענות או של טרנספר". באירוע השקת הקמפיין של העבודה-גשר-מרצ, אמר פרץ: "אם יש משהו שאנחנו, כמדינה יהודית, צריכים להיאבק נגדו, הוא זכויות שנקבעות לפי מוצא דתי... אני פונה לחבריי במגזר הערבי – מוסלמים, נוצרים, צ'קרסים, בדואים, דרוזים – אני מודיע כי אנחנו נתנגד בתוקף לכל החלטה".

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של יו"ר כחול לבן: "הטרמפיסט גנץ מנסה לתפוס טרמפ על ההישגים האדירים שראש הממשלה נתניהו הביא לאחר שלוש שנות עבודה מאומצת מול ממשל טראמפ. בדיחה".

תגיות:בני גנץדונלד טראמפעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה