חדשות בארץ

דיווחים ברוסיה: נעמה יששכר שוחררה מהכלא

נעמה יששכר, שנעצרה באפריל 2019 בשדה התעופה במוסקבה ונידונה ל- 7 וחצי שנות מאסר, שוחררה הבוקר מהכלא הרוסי. היא צפויה לחזור לארץ במטוסו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר פגישתו המתוכננת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין

נעמה יששכרנעמה יששכר
אא

נעמה יששכר שוחררה הבוקר (חמישי) מהכלא ברוסיה, לאחר שהוחזקה בו קרוב ל- 10 חודשים. כך דיווחו כלי תקשורת ברוסיה. סוכנות הידיעות טאס"ס דיווחה מפי מקור רוסי, כי יששכר עזבה את בית הכלא, וכי "היא חופשיה".

אמה של נעמה, יפה יששכר, הנמצאת במוסקבה, הגיבה בהתרגשות על הידיעה כי בתה יצאה מהכלא: "התלהבות לראות אותה. אני מחכה שיקחו אותי אליה. כנראה שאפגוש אותה בשדה התעופה. זה חלום שמתגשם. תודה לבורא עולם, תודה לכולם".

יששכר ואמה צפויות לחזור לארץ במטוסו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהמריא אמש מוושינגטון בדרכו למוסקבה, לפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. המניע הרשמי לביקורו הקצר של נתניהו ברוסיה הוא רצונו לעדכן את פוטין בהתפתחויות המדיניות ובתוכנית השלום האמריקנית. הפגישה אמורה להתחיל ב- 11:00, וכעבור שעתיים נתניהו צפוי להמריא בחזרה לישראל.

כזכור, פוטין העניק אמש את החותמת הסופית והמחייבת לשחרורה של יששכר, כשחתם על בקשת החנינה שהגישה בתחילת השבוע. בצו החנינה נכתב: "על בסיס עקרונות האנושיות, אני מורה לחון את נעמה יששכר, ילידת 1993, שהורשעה ב-11 באוקטובר 2019 בבית משפט בעיר חימקי שבמחוז מוסקבה, ולשחרר אותה מהמשך ריצוי עונשה. הצו ייכנס לתוקף ביום חתימתו".

לאחר פרסום הודעת החנינה ברוסיה, כתב נתניהו בטוויטר: "מודה לידידי הנשיא פוטין על מתן החנינה לנעמה יששכר. אני מצפה לפגישתנו מחר, בה נשוחח על עסקת המאה ועל ההתפתחויות האחרונות באזור".

שר החוץ ישראל כץ הביע שמחה על שחרורה של יששכר. "אני מברך את ראש הממשלה על פעילותו הנמרצת למען השבת נעמה, תוך ניצול קשריו ההדוקים עם נשיא רוסיה פוטין והיחסים הטובים בין המדינות", נמסר מטעמו של כץ. "בפגישותיי עם שר החוץ הרוסי לברוב העליתי את נושא שחרורה של נעמה ושיפור תנאיה עד לשחרור. אני רוצה להודות לעובדי משרד החוץ על קיום הקשר ההדוק עם נעמה ומשפחתה לאורך כל התקופה ועזרתם למאמץ לשחרורה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך אף הוא על שחרורה של יששכר, שנעצרה ב- 9 באפריל 2019 בשדה התעופה שרמטייבו במוסקבה, ונידונה ל- 7 וחצי שנות מאסר בשל החזקת חומר אסור: "שמח כל כך לקבל את הבשורה על החלטתו של נשיא רוסיה לחון את נעמה. אני מודה לו על החמלה והתבונה שהפגין בהחלטה זו. יישר כח לראש הממשלה על כל פועלו החשוב למען שחרורה של נעמה, וברכות למשפחת יששכר כולה".

גורם ישראלי בכיר, שעסק בסוגיית יששכר, אמר אתמול כי בין ישראל ורוסיה לא נסגרה עסקה לשחרורה. לדבריו, החנינה שקיבלה יששכר נעשתה כ"מחווה" של פוטין לנתניהו: "המדינה פעלה בעניינה, לא רק בגלל הערבות ההדדית – שנכונה גם למקרים נוספים – אלא מתוך רצון לפתור פרשה שיכלה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה, וכן לאור ההערכה שעמדת המדינה בעניין אחר פעלה לרעת נעמה". דבריו של הגורם כוונו לפרשת ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, שהוסגר על ידי ישראל לארצות הברית על אף התנגדותה של רוסיה. הוא הוסיף, כי המחוות שישראל ביצעה כלפי רוסיה נועדו "להדק את הקשרים גם לנוכח נושאים נוספים שבין שתי המדינות".

(עודכן: 8:50)

 

תגיות:רוסיהולדימיר פוטיןנעמה יששכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה