זוגיות ושלום בית

כיצד ארוחה יומית משותפת יכולה לגרום לזוגיות שלכם?

"אתה ורעייתך כל אחד במקום עבודה אחר, כל אחד מנהל חיים נפרדים, והנה אתם מגיעים בערב לבית, מה יכול לאחד ביניכם יותר מכל דבר אחר? לפחות סעודה משותפת אחת מידי יום": המסר השבועי מאת הרב אליהו רבי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שלום וברכה מורי ורבותי!

היום יום ההילולה של הבבא סאלי, רבי ישראל אבוחצירא זכר צדיק וקדוש לברכה.

אבל היום זה יום חמישי, היום של שלום הבית שלנו, ולא נוכל לדלג.

שימו לב!

הבבא סאלי היה מקפיד של כל מי שמגיע לביתו, ישב ויסעד על שולחנו, "לפני שתספר לי מה אתה רוצה, לפני שתקבל את ברכתי, שב ותסעד ארוחה דשנה".

מה היה הרעיון בזה?

כל כך הרבה דברים נאמרו על הסעודות הקדושות והטהורות הללו ועל השפע שהיה מוריד הבבא סאלי. מסבירים בכך ברך דרש אפילו את הפסוק של: "סְעָדֵנִי וְאִוָּשֵׁעָה" (תהלים קיט, קיז), מהסעודה תגיע הישועה.

אבל יש משהו הרבה יותר גדול!

כאשר אתה רוצה באמת לגרום לחבר שלך לחשוב כמוך ולהיכנס איתך לאותה אוויר ולאותם חיים, אתה אמור לשבת איתו ביחד על ארוחה דשנה.

הגמרא הקדושה מלמדת אותנו: "אין הסתה אלא בדברים" (חולין ד' ע"ב), כלומר, לא שייך להסיט אדם מחוות דעתו המקצועית לחוות דעתך, אלא אם כן אתה מדבר איתו, אבל בנוסף לכך אין הסתה אלא באכילה ושתיה.

שב איתו על מנת טובה, שב איתו על יין טוב, ותראה איך לפתע פתאום הוא מתחיל לחשוב כמוך.

מה קרה שם?

הסעודה מאחדת, הסעודה הופכת אותנו לכאלה שרוצים לצאת מכאן עם דעה אחת מאוחדת, אז בלי הרבה פאשלות, בלי הרבה בעיות, בלי הרבה משא ומתן, זוכים להגיע לאותה דעה מאוחדת.

זה הוא אחד מיסודות ויסודות הקיום של שלום הבית.

אתה ורעייתך כל אחד במקום עבודה אחר, כל אחד מנהל חיים נפרדים, והנה אתם מגיעים בערב לבית, מה יכול לאחד ביניכם יותר מכל דבר אחר? לפחות סעודה משותפת אחת מידי יום.

כל בעל וכל אשה מקפידים לאכול יחד סעודה אחת משותפת, זה יכול להיות בשר ישן וזה יכול להיות קרקר, גבינה ועגבניה, אבל משהו, המזונות הקטן הזה שמאחד בינינו, הוא זה שיעזור לנו גם לכוון את הדעות לדעה אחידה ולזכות לאהבה ואחווה, שלום ורעות.

ברוכים תהיו!

תגיות:הרב אליהו רביזוגיותארוחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה