חדשות בארץ

המתיחות בדרום: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה

בתגובה לירי הרקטות ולהפרחת בלוני הנפץ, תקף חיל האוויר יעדי חמאס בצפון רצועת עזה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על עצירת הכנסת המלט לרצועת וקיצוץ 500 היתרי כניסה לישראל עבור סוחרים עזתיים

תקיפת צה"ל ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)תקיפת צה"ל ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

חיל האוויר תקף הלילה (ראשון) מספר יעדי טרור של חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ולהפרחת בלוני הנפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל במהלך היממה האחרונה.

מדובר צה"ל נמסר, כי היעדים שהותקפו כללו תשתיות תת-קרקעיות המשמשות את הזרוע הצבאית של ארגון הטרור, ובהן מבנה המשמש כחמ"ל צבאי: "תקיפת מטרות אלה מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס. צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות חבלנית לעבר שטח ישראל, ונמצא במוכנות גבוהה למגוון לתרחישים".

אמש הופעלה התרעת צבע אדום בקיבוצים נחל עוז ועלומים. רקטה אחת, ששוגרה לעבר שטח ישראל, נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. במהלך סוף השבוע ירו הפלסטינים מספר פעמים רקטות לעבר שטח העוטף, וכן נמשכה הפרחת בלוני הנפץ. בחסדי שמיים, בכל התקריות לא נרשמו נפגעים. בתגובה לרצף האירועים, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל במהלך הלילה (בין שישי לשבת) מספר יעדי טרור של חמאס בצפון הרצועה, ביניהם מחסנים לאחסון אמצעי לחימה ותשתית תת-קרקע.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע אמש על עצירת הכנסת מלט לרצועת עזה וקיצוץ 500 היתרי כניסה לישראל עבור סוחרים עזתיים, עד להודעה חדשה. זאת בעקבות המשך ירי הרקטות והפרחת בלוני התבערה מהרצועה לשטח מדינת ישראל. בהודעת מתפ"ש צוין כי "ההחלטה התקבלה בתום התייעצויות ביטחוניות, ולאור פעולות טרור חוזרות ונשנות מצד רצועת עזה נגד אזרחי ישראל בשבועות האחרונים, אשר מהווים הפרה של הריבונות הישראלית. חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל".

בתוך כך, הבוקר נכנסה לתוקפו הנחייתו של שר הביטחון נפתלי בנט על הפסקת הייבוא החקלאי מהרשות הפלסטינית. ההחלטה התקבלה לאחר שמערכת הביטחון ניסתה במשך חודשים לפתור בהידברות את משבר העגלים, אשר הוביל לפגיעה קשה ומתמשכת בסקטור מגדלי הבקר בישראל ולקריסת מאות משקים בענף. הרשות הפלסטינית סירבה להפסיק את שיטת ה"פרמיטים", אשר אפשרה לה להגביל את הסחר מהמגדלים הישראלים ולצמצם משמעותית את היקף הייבוא. בתגובה, הנחה שר הביטחון את מתאם פעולות הממשלה בשטחים לעצור את ייבוא התוצרת החקלאית מהרשות הפלסטינית לישראל. מלשכתו של בנט נמסר, כי "לכשתבחר הרשות הפלסטינית להפסיק את מהלכיה החד-צדדיים ולהשיב את המצב לקדמותו, ישקול שר הביטחון את החלטתו בשנית".

תגיות:חמאסעוטף עזהרקטותצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה