חדשות בארץ

ח"כ עופר שלח: לא לסיפוח חד-צדדי, לא להעברת המשולש לפלסטינים

חבר הכנסת של כחול לבן, עופר שלח, הביע תמיכה בתוכנית השלום האמריקנית, אולם הבהיר כי הוא מתנגד להחלה חד-צדדית של הריבונות הישראלית על הבקעה והיישובים ביהודה ושומרון. הוא גם מתח ביקורת על הסעיף בתוכנית, המציע להעביר את היישובים הערביים במשולש לשליטת הפלסטינים: "סעיף מגונה, שאסור שיהיה בתוכנית"

עופר שלח (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)עופר שלח (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עופר שלח (כחול לבן) הביע הבוקר (ראשון) את תמיכתו בתוכנית המאה של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. עם זאת, הוא הבהיר את התנגדותו להחלה חד-צדדית של הריבונות הישראלית על הבקעה והיישובים ביהודה ושומרון, ומתח ביקורת על הסעיף בתוכנית המציע – במסגרת חילופי שטחים – להעביר את יישובי המשולש לידי הפלסטינים.

בריאיון לגלי צה"ל, אמר שלח כי "החזון של טראמפ ואנשיו מדבר במפורש על מדינה פלסטינית מפורזת לצד ישראל, תוך שמירה על האינטרסים הביטחוניים המובהקים של ישראל. זה החזון שאני מאמין בו, ומדבר עליו כבר שנים".

בתשובה לשאלה, מתי מפלגתו תביא את תוכנית המאה לאישור הכנסת, בהמשך להבטחתו בשבוע שעבר של היו"ר בני גנץ, ענה שלח: "אני לא יודע בדיוק. אנחנו נעשה זאת, אבל אני לא מכיר את סדר היום של הכנסת. זה יעלה כהצעה לסדר שלנו".

"תוכנית טראמפ היא חזון. אנו רוצים להביא אותו לכנסת כחזון מלא, שיש בו קבלה של עמדות טובות לישראל, והוא צריך להיות בסיס להסכם בינינו לפלסטינים, ולראות מי בכנסת תומך בו ומי לא", הדגיש שלח. הוא ציין, כי אינו חושב שסוגיית הסיפוח החד-צדדי תגיע לדיון לפני הבחירות: "יש לכך התנגדות מקיר לקיר – מוושינגטון ועד לשותפות שאנו רוצים לתוכנית באזור. כשזה יבוא לדיון, אנחנו נדון. עמדתי בעניין ידועה: צעדים חד-צדדיים – נסיגה מצד אחד וסיפוח מצד שני – מזיקים לאפשרות להגיע להסכם".

בכיר כחול לבן, שהיה בין מנסחי מצעה של המפלגה, הוסיף ומתח ביקורת על ההצעה האמריקנית להעביר את היישובים הערביים במשולש לשליטתם של הפלסטינים: "בתוך התמיכה בתוכנית עצמה, יש סעיף אחד שחבל שהוא שם, אסור שיהיה שם, והוא מגונה מבחינתנו כישראלים לדבר עליו – העברת יישובים ישראליים לתוך המדינה הפלסטינית העתידית. לא כפר סבא ולא טירה, לא כוכב יאיר ולא טייבה. על זה אנחנו בכלל לא צריכים לדבר. כשכחול לבן תהיה בשלטון, הסעיף הזה ירד מסדר היום".

תגיות:עופר שלחעסקת המאהכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה