חדשות בארץ

נתניהו המריא לאוגנדה: "מקווה לבשורות טובות בסוף היום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא לביקור באוגנדה, החמישי במספר שהוא עורך ביבשת אפריקה בשלוש וחצי השנים האחרונות: "ישראל חוזרת לאפריקה בגדול, אפריקה חזרה כבר לישראל"

נתניהו בביקורו בניירובי, קניה, נובמבר 2017 (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו בביקורו בניירובי, קניה, נובמבר 2017 (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הבוקר (שני) לביקור באוגנדה, במהלכו ייפגש עם הנשיא יוורי מוסווני וראש הממשלה רוהאקנה רוגונדה. על פי הערכות, שלא זכו לאישור רשמי, במהלך הביקור ייוועד ראש הממשלה עם מנהיגים נוספים ממדינות באזור, שלא כוננו יחסים רשמיים עם ישראל. בחדשות 13 דווח, כי לביקורו של נתניהו נלווה באופן חריג ראש המוסד יוסי כהן.

"ישראל חוזרת לאפריקה בגדול, אפריקה חזרה כבר לישראל", אמר נתניהו בטרם עלה למטוס. הוא ציין, כי זהו ביקורו החמישי ביבשת אפריקה בשלוש וחצי השנים האחרונות: "אלו קשרים שחשובים מאוד בתחום המדיני, בתחום הכלכלי, בתחום הביטחוני – ועוד יסופר בזה. אנחנו מחזקים את הקשר עם אוגנדה, ואני מקווה שבסוף היום יהיו לנו בשורות טובות מאוד למדינת ישראל".

כזכור, בינואר 2019 הגיע נתניהו לביקור בצ'אד, במהלכו הכריז עם הנשיא אידריס דבי על חידוש היחסים בין ישראל והמדינה המוסלמית שבמרכז יבשת אפריקה. חודשיים קודם לכן, הגיע נשיא צ'אד לביקור רשמי ראשון מסוגו בישראל, וזאת לאחר שמגעים דיפלומטיים חשאיים שהתקיימו בין שתי המדינות בשנים האחרונות הבשילו לכדי החלטה על פתיחת "דף חדש" ביחסים. באפריל 2019 חנכה ישראל את שגרירותה בקיגאלי בירת רואנדה – השגרירות ה- 11 במספר שלה ביבשת אפריקה.

(עודכן: 8:49)

תגיות:אוגנדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה