חדשות בארץ

נגיף הקורונה: מספר הקורבנות בסין ממשיך לעלות

בסין, בה פרץ נגיף הקורונה, דיווחו עד כה על 361 מקרי מוות ו- 17,205 מקרי הידבקויות. משרד הבריאות בישראל הוציא צו, המחייב אנשים שחזרו בשבועיים האחרונים מסין להישאר בבידוד בביתם במשך 14 ימים

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

מספר הקורבנות ומקרי ההידבקויות בסין כתוצאה מנגיף הקורונה ממשיך לטפס. על פי הנתונים שמסרה הבוקר (שני) הטלוויזיה הסינית הרשמית, למניין קורבנות הנגיף נוספו ביממה האחרונה 57 בני אדם, והוא מסתכם כעת ב- 361 מקרי מוות. מספר מקרי ההידבקויות זינק ב- 2,829, והוא עומד כעת על 17,205 מקרים. ברחבי העולם נרשמו דיווחים על 171 מקרי קורונה נוספים.

אתמול דווח כי אזרח סיני, תושב העיר ווהאן בה התפרץ הנגיף הקטלני, מת בפיליפינים כתוצאה מסיבוכי הקורונה. זהו מקרה המוות הראשון המדווח מחוץ לשטח סין. בארצות הברית, גרמניה, יפן, דרום קוריאה, ויאטנם, תאילנד, וכן בסין, נרשמו מקרים של העברת הנגיף מאדם לאדם – עובדה המגבירה את הסכנה הטמונה בווירוס.

מדינות ברחבי העולם – ביניהן ארצות הברית, קנדה, רוסיה, אוסטרליה, צרפת, גרמניה ויפן – פועלות בימים האחרונים להוציא את אזרחיהן מהעיר ווהאן וממחוז הוביי, בו ממוקדת התפשטות הנגיף. מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, אמר כי ארצו תוציא לדרך טיסות נוספות כדי לזרז את חילוץ אזרחיה.

בתוך כך, משרד החוץ הסיני מתח הבוקר ביקורת על תגובתה של ארצות הברית ביחס להתפרצות נגיף הקורונה. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, דוברת המשרד טענה כי האמריקנים שימשו "דוגמה רעה" בכך שיצרו והפיצו פחד במקום להגיש לסין סיוע משמעותי. לדבריה, ארצות הברית הייתה המדינה הראשונה שהודיעה על פינוי חלק מצוות השגרירות שלה בסין, והראשונה שנקטה בצעדים להגבלת כניסתם של אזרחי סין לשטחה. הדוברת הוסיפה, כי ארצה מקווה שמדינות העולם יגיבו בצורה הגיונית ורגועה, המבוססת על המדע.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, חתם אמש על צו רשמי, המחייב אנשים שחזרו ב- 14 הימים האחרונים מסין להישאר בבידוד בביתם במשך 14 ימים. חובת בידוד למשך 14 ימים מוטלת גם על אנשים שהיו במגע עם אדם שנדבק בוודאות בנגיף הקורונה. תוקף הצו החדש – ל- 30 יום.

על פי הנחיות משרד הבריאות, למחויבי הבידוד אסור לשהות במקומות ציבוריים – כולל מוסדות חינוך, מקומות עבודה, נסיעה בתחבורה ציבורית, מקומות בילוי ומתחמי קניות, בתי חולים ומרפאות. ביום ה- 15 לאחר מועד השהייה האחרונה בסין, ובמידה ולא התפתחו תסמיני מחלה, ניתן לחזור לעבודה ולפעילות רגילה.

צו משרד הבריאות

(עודכן: 9:51)

תגיות:סיןמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה