חדשות בארץ

מועצת יש"ע לנתניהו: "רגע היסטורי ודרמטי, להחיל ריבונות כבר ביום ראשון הקרוב"

ראשי הרשויות ביהודה ושומרון הקימו "מאהל חיזוק ותמיכה בריבונות" מול משרד ראש הממשלה, בדרישה להחלה מיידית של הריבונות הישראלית על בקעת הירדן והיישובים ביהודה ושומרון. יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני: "רגע היסטורי ודרמטי, לנתניהו יש גיבוי ציבורי ופוליטי". ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: "הזדמנות של פעם ב- 50 שנה"

מאהל מועצת יש"ע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מאהל מועצת יש"ע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

‏מועצת יש"ע הקימה היום (שלישי) מאהל מחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים, בניסיון להפעיל לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את החלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וביישובים ביהודה ושומרון.

בהודעה שפרסמה מועצת יש"ע, נאמר כי מדובר ב"מאהל חיזוק ותמיכה בריבונות". במסיבת עיתונאים שערכו במקום ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, אמר יו''ר מועצת יש''ע, דוד אלחייני: ''אנחנו כאן כדי לחזק את ראש הממשלה. אני תמכתי בו, ואני תומך בו. אני קורא לו לעמוד בהתחייבות שלו להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן, בצפון ים המלח ועל היישובים ביהודה ושומרון".

"זה רגע היסטורי ודרמטי. לראש הממשלה יש גיבוי ציבורי ופוליטי. אני קורא לו להעלות את הצעת ההחלטה כבר ביום ראשון הקרוב בממשלה, ואחר כך בכנסת, ולא לתת לזה להיגרר", הצהיר אלחייני.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר: "יש כאן דעות שונות. יש עם כיפות, יש בלי כיפות. אבל אנחנו מייצגים חצי מיליון אזרחי מדינת ישראל, ואנחנו מאוחדים כאיש אחד בלב אחד. באנו לכאן  מאוחדים, מצד אחד, בתמיכה גדולה באהבה גדולה ובחיזוק גדול לראש הממשלה נתניהו, אנחנו כולנו בחרנו בו ומעריכים את מנהיגותו. באותה מידה באנו בדאגה גדולה מאוד".

"עוד שנים קדימה נזכור את הימים הללו כימים של בכייה לדורות, כימים של פספוס היסטורי", הוסיף דגן. "יש כאן הזדמנות של פעם ב- 50 שנה לסיים את המצב האנומלי הזה, שחצי מיליון אזרחים, שהם סוג ב' במדינה הזו, נמצאים עדיין תחת שלטון צבאי".

"לא בחרנו בדונלד טראמפ, ואפילו לא בג'ארד קושנר, אנחנו בחרנו בך", פנה דגן ישירות לנתניהו. "הכדור נמצא אצלך ואנחנו מאמינים בך, ומצפים ממך לקחת מנהיגות ולהחיל ריבונות – עם או בלי הסכמת ממשלת ארצות הברית. אדוני ראש הממשלה, מה אנחנו רוצים? אנחנו רוצים שתאהב אותנו כמו שאנחנו אוהבים אותך, כי נמאס לנו להיות הברווזון המכוער של ממשלת הימין. אנחנו מצפים ממך להודיע לחברינו בארצות הברית: אנחנו השבוע מחילים ריבונות על כלל מרחבי ההתיישבות ביהודה שומרון ובקעת הירדן".

בריאיון אתמול לרדיו 103fm, מתח יו"ר מועצת יש"ע ביקורת חריפה על הממשל האמריקני, על רקע התנגדותו ליישום החלת הריבונות הישראלית על הבקעה והיישובים ביהודה ושומרון עוד לפני הבחירות. אלחייני האשים כי בכירי הממשל ביזו ביודעין את נתניהו, ותקף באופן אישי את ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית: "קושנר ידע, שראש הממשלה רוצה להביא את זה ביום ראשון להחלטת ממשלה. הוא תקע לו סכין בגב".

כזכור, בשבוע שעבר, לאחר פרסומה של עסקת המאה, אמר נתניהו בתדרוך לכתבים בוושינגטון כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה את ההחלטה להחיל את החוק הישראלי בבקעת הירדן וצפון ים המלח ועל כל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון. אלא שקושנר ובכירים נוספים בממשל הבהירו, כי על ישראל להמתין עם החלת הריבונות עד לאחר הבחירות והקמת ממשלה חדשה. בריאיון לאתר האמריקני GZERO, אמר קושנר כי סוכם על הקמת צוות טכני משותף עם ישראל ללימוד המפה: "לבקעת הירדן יכולות להיות הרבה משמעויות. אני רוצה לוודא שכל הפרמטרים מוגדרים. כרגע גיבשנו סוג של מסמך כוונות, ויהיה עלינו לעבוד כמה חודשים כדי שנוכל להגיע למסמך שכולנו נוכל להרגיש טוב לגביו. אנחנו נתחיל לעבוד על העניינים הטכניים עכשיו, אבל אני חושב שאנחנו צריכים ממשלה מכהנת כדי להתקדם".

תגיות:יוסי דגןעסקת המאהמועצת יש"עדוד אלחייני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה