חדשות בארץ

גנץ: "המדינה תקועה – ונתניהו מחתים דרכון"

בכנס בחירות בראשון לציון, מתח יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ביקורת על נסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאוגנדה ופגישתו עם מנהיג סודאן: "אולי הגיע הזמן שיפסיק את הנסיעות האלו לחוץ לארץ, יסע לקריית שמונה ויבדוק איך נראים שירותי הבריאות שם, לא בסודאן"

גנץ בראשון לציון, הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ בראשון לציון, הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס הערב (שלישי) לנסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאוגנדה ולפגישתו עם מנהיג סודאן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן. "המדינה היקרה שלנו תקועה – ונתניהו מחתים דרכון", אמר בכנס בחירות בראשון לציון. "תושבי הדרום ישנים בממ"דים – והוא נוסע להצטלם באפריקה, בנסיעה שביחס להישגיה הנמוכים כל כולה בזבוז כספי מיסים עבור קמפיין בחירות זול ולא מוצלח".

"אולי הגיע הזמן שיפסיק את הנסיעות האלו לחוץ לארץ, יסע לקריית שמונה ויבדוק איך נראים שירותי הבריאות שם, לא בסודאן", המשיך גנץ בציניות. "אולי כדאי שיסתכל רגע ויראה את השחיתות השלטונית שהוא מייצר, ומאיימת לקרב אותנו לחלק מהמדינות שבהן הוא כל כך שואף לבקר כדי לעשות עלינו רושם. אולי במקום לסבך את מדינת ישראל ולסכן את ביטחונה ויחסיה הדיפלומטיים עם מדינות אחרות על ידי הצהרות חסרות אחריות, כדאי שיהיה כאן ויטפל במה שקורה לנו בחצר האחורית בדרום הארץ".

גנץ הוסיף ותקף את ראש הממשלה על רקע כתב האישום שהוגש נגדו: "הנאשם נתניהו פשוט לא יכול להיות ראש ממשלה. החל מחודש אפריל הוא יהיה טרוד באלפי עמודים של ראיות, עדויות וטיעונים משפטיים. אין ספור שעות של הכנות וחרדה מוצדקת מפני גזר הדין, שחס וחלילה עלול לצערי הרב לשלוח אותו לשנים רבות בכלא. נתניהו יודע את זה. עורכי הדין שלו יודעים את זה. חברי בלוק החסינות יודעים את זה. ולא אכפת להם".

מוקדם יותר הערב, תקף נתניהו את יו"ר כחול לבן, על רקע תוכנית השלום האמריקנית שפורסמה בשבוע שעבר. בכנס בחירות בבית שמש, אמר נתניהו כי אם יריבו הפוליטי ייבחר לראש הממשלה, הוא לא יחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן היישובים ביהודה ושומרון: "גנץ אומר שהוא מקבל את התוכנית, אבל הוא מוסיף תוספת קטנטנה. הוא אומר: "אני אקבל את התוכנית אבל רק בהסכמה, בהסכמה בין-לאומית'. זאת אומרת שהפלסטינים צריכים להסכים לזה, האו"ם צריך להסכים לזה, האיחוד האירופי צריך להסכים לזה. אתם יודעים מי עוד צריך להסכים לזה? יעל גרמן, עופר שלח. גם אחמד טיבי צריך להסכים לזה. זה צריך לבוא בהסכמה, וגנץ תלוי בזה. אחמד טיבי ואיימן עודה יסכימו להחלת החוק על יצהר ועל איתמר? נו, באמת".

"אז גנץ לא יבצע את זה, ואם זה יהיה תלוי בו – ההזדמנות ההיסטורית הזו, שספק אם הייתה כמותה מאז 1948 – הם לא יעשו את זה. אבל אנחנו, הליכוד, לא ניתן להזדמנות הכבירה הזאת לחמוק מידינו. אנחנו הבאנו אותה, ואנחנו כאן לממש אותה", כך נתניהו.

תגיות:בני גנץכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה