חדשות בארץ

הסתיים תרגיל מטכ"לי בצה"ל: "אבן דרך בהגברת המוכנות ללחימה רב-זירתית"

התרגיל נועד לשפר את הכשירות בהפעלת האש הרב-זירתית ולשפר את הסנכרון והממשקים בין המפקדות והגורמים מפעילי האש בצה"ל: "כשירות גבוהה של המפקדים בתחום הפעלת האש"

  • י' שבט התש"פ
כוכבי (צילום: דובר צה"ל)כוכבי (צילום: דובר צה"ל)
אא

(קרדיט סרטון: דובר צה"ל)

תרגיל צבאי מטכ"לי נרחב, שהתקיים במהלך השבוע האחרון, הגיע היום (רביעי) לסיומו. התרגיל דימה תרחיש לחימה במתאר רב-זירתי. הוא נועד לשפר את הכשירות בהפעלת האש הרב-זירתית ולשפר את הסנכרון והממשקים בין המפקדות והגורמים מפעילי האש בצה"ל.

במסגרת התרגיל, תורגלו מפקדות הגופים השונים בצה"ל בתכנון מטרות במספר זירות ובתרחישים שונים, בדגש על שיתופי פעולה, תכנון רב-מערכי והפעלה בחירום.

במהלך האימון הפכה המערכת התקשובית "מעגל האש" לראשונה למבצעית. מערכת זו מאפשרת קישוריות רב-זרועית, ומהווה קפיצת מדרגה בקטלניות וביכולת התקיפה של צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר, כי "תרגיל זה הוא חלק מתוכנית האימונים לשנת 2020, ומהווה אבן דרך משמעותית בשיפור יכולת הפעלת האש בצה"ל והגברת המוכנות לתרחיש רב-זירתי".

בצה"ל מציינים, כי התרגיל התבצע בשיתוף פעולה עם אגף המבצעים, פיקוד הצפון, פיקוד הדרום, זרוע היבשה, האוויר והים, אגף המודיעין ואגף התקשוב וההגנה בסייבר.

"קפיצת המדרגה המשמעותית שמקדם צה"ל במוכנות הרב-מימדית לתרחישים השונים נשענת במידה רבה על שיפור הקישוריות הרב-זרועית ועל מערכות מידע ודיגיטל מתקדמות", אמר ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ליאור כרמלי. "יכולות אלו יאפשרו לצה"ל להיות מדויק וקטלני יותר".

קצין תותחנים ראשי, תת-אלוף אבירם סלע, הוסיף: "תרחיש הייחוס שתורגל איתגר את יכולות האש באופן עצים, והצריך סנכרון מיטבי בין כלל המאמצים המרכיבים אותה. ניתן להצביע על כשירות גבוהה של המפקדים בתחום הפעלת האש, כמו גם על מוכנות ודריכות המערכת המבצעית כולה".

תגיות:תרגילצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה