חדשות בארץ

צה"ל: שתי פצצות מרגמה נפלו בשטחים פתוחים

לפי הצבא, סמוך לשעה 21:30 זוהו שני שיגורים של פצצות מרגמה מרצועת עזה לעבר שטחים חקלאיים בעוטף עזה. בעקבות השיגורים, התרעות צבע אדום הופעלו ביישומון  בשטחים פתוחים בלבד

שיגורי פצצות מרגמה מעזה (צילום: פלאש 90ֿ)שיגורי פצצות מרגמה מעזה (צילום: פלאש 90ֿ)
אא

דובר צה"ל הודיע הערב (רביעי) כי סמוך לשעה 21:30 זוהו שני שיגורים של פצצות מרגמה מרצועת עזה לעבר שטחים חקלאיים בעוטף עזה. בעקבות השיגורים, התרעות צבע אדום הופעלו ביישומון  בשטחים פתוחים בלבד.

הלילה תקפו מטוסי חיל האוויר יעדים של חמאס בדרום רצועת עזה בעקבות שיגור שלושה רקטות, שנפלו בשטחים פתוחים בנתיבות. בהודעת הצבא הודגש כי "תקיפה זו פוגעת ביכולת ההתעצמות של חמאס". אתמול אותרו שבעה בלוני חבלה שהופרחו מרצועת עזה בשישה מוקדים בדרום. חלק מהמטענים התפוצצו בעודם באוויר וחלקם נוטרלו בידי חבלני המשטרה. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הפרחת בלוני נפץ לשטח ישראלהפרחת בלוני נפץ לשטח ישראל

בצהריים הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כמיל אבו רוקון, על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה מ-15 לעשרה מיילים ימיים, עד להודעה חדשה, זאת בשל המשך ירי הרקטות והפרחת בלוני הנפץ לשטחי ישראל. בהודעה נמסר כי ההחלטה התקבלה בתום התייעצויות ביטחוניות, לאור "פעולות טרור חוזרות ונשנות מצד רצועת עזה נגד אזרחי ישראל בשבועות האחרונים, אשר מהווים הפרה של הריבונות הישראלית". במקביל דווח כי חפץ חשוד, שככל הנראה נפל מצרור בלונים, נמצא בשטח חקלאי במועצה אזורית אשכול. זמן קצר קודם לכן אותר צרור בלונים חשוד באזור שדרות.

הערב נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי הרשויות בדרום – החברים במפלגת הליכוד – ודן עמם על ההסלמה הביטחונית בעקבות פרסום תוכניתו המדינית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

ראש מועצת מרחבים, שי חג'ג, טען כי נתניהו אמר לו כי צה"ל ערוך לצאת לפעולה צבאית גם קודם הבחירות. "ראש הממשלה סקר את האפשרויות העומדות בפני צה"ל ואת הרגישויות שאותן יש לשקול, וחזר כי כל העת נעשים מאמצים להביא לרגיעה מוחלטת וללא הפעלת כוח", אמר חג'ג. הוא הוסיף כי בפגישתו עם ראש הממשלה הבהיר כי הרשויות והתושבים יעניקו את מלוא הגיבוי הנדרש במידה שישראל תצא לסבב נוסף בעזה. "העלינו את תחושות התושבים בעוטף עזה ובדרום והבהרנו כי אנו מצפים מהממשלה ומצה"ל להביא שקט מוחלט לאזור".

תגיות:מרגמהעזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה