חדשות בארץ

"הוא אישית ירה?" אולמרט מסרב להתייחס לפגישתו עם אבו מאזן. הליכוד: "חובר לטרוריסט"

במענה לשאלה האם בצל הפיגועים שאירעו ביממה האחרונה הוא ישקול לבטל את פגישתו, לכאורה, עם אבו מאזן, השיב ראש הממשלה לשעבר: "אבו מאזן אישית ירה? מה קרה? אני לא מבין". השר לוין: "תתארו לכם מדינה שראש ממשלה לשעבר שלה חובר לטרוריסט וביחד הם פועלים כדי להכשיל מהלך חיוני לעתידה ולביטחונה של אותה מדינה"

אולמרט, נשיא צרפת סרקוזי, ואבו מאזן בפגישה בארמון האליזה (צילום: פלאש 90)אולמרט, נשיא צרפת סרקוזי, ואבו מאזן בפגישה בארמון האליזה (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, סירב להתייחס לדיווחים היום (רביעי) כי יקיים מסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. במענה לשאלת חדשות 12 האם ברקע הפיגועים שאירעו ביממה האחרונה הוא ישקול לבטל את פגישתו, לכאורה, עם אבו מאזן, השיב אולמרט: "אבו מאזן אישית ירה? מה קרה? אני לא מבין".

ראש הממשלה אולמרט בפגישתו עם צוות השלום הפלסטיני, 2008 (צילום: פלאש 90)ראש הממשלה אולמרט בפגישתו עם צוות השלום הפלסטיני, 2008 (צילום: פלאש 90)

לפי הדיווח בצהריים, הנסמך על מקורות בכירים ברשות, במסיבת העיתונאים המשותפת עם הנשיא הפלסטיני, צפוי ראש הממשלה לשעבר להביע את התנגדותו ליוזמה האמריקנית, ולטעון כי הוא היה על סף חתימה על הסכם שלום עם הפלסטינים, לקראת סוף כהונתו כראש ממשלה. "תתארו לכם מדינה שראש ממשלה לשעבר שלה חובר לטרוריסט שמנהיג את האויב, וביחד הם פועלים כדי להכשיל מהלך חיוני לעתידה ולביטחונה של אותה מדינה", הגיב השר יריב לוין (הליכוד) לדיווח בחדשות 12.

לוין הוסיף: "האם ייתכן שאולמרט פשוט עושה את מה ש'כחול-לבן' תעשה אחרי הבחירות – תחבור לאבו מאזן ותמנע את מימוש ההישגים העצומים שהביא ראש הממשלה נתניהו במסגרת תוכנית המאה?"

בתחילת החודש הודיעה הליגה הערבית על דחיית המתווה המדיני של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בהודעה שנמסרה בתום פגישת שרי החוץ של המדינות החברות בקהיר נכתב כי היוזמה לא תוביל לשלום, וקראו לקהילה הבינלאומית לטרפד כל ניסיון ישראלי לצעדים חד-צדדיים. במהלך הישיבה בקהיר הודיע אבו מאזן על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל. "הודענו לישראל וארה"ב על הפסקת הקשר איתם, גם בנושאים ביטחוניים", אמר אבו מאזן בפתח הכינוס. הוא הוסיף: "רק בגלל שירושלים תהיה בירת ישראל, לעולם לא אקבל את הפתרון הזה, ולא אירשם בהיסטוריה שלי ושל ארצי שמכרתי את ירושלים".

ההפגנות בעזה (צילום: פלאש 90)ההפגנות בעזה (צילום: פלאש 90)

הנשיא הפלסטיני הדף את הדרישה האמריקנית ממנו להכיר בישראל כמדינה יהודית, ואמר כי "רבים מהעולים לישראל מרוסיה אינם יהודים. הם שילמו כסף כדי שיגידו שהם יהודים. גם בקרב יוצאי אתיופיה אחוז היהודים נמוך. והם רוצים שאכיר במדינה יהודית". שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, אמר בנאומו כי מאמצי השלום צריכים לשאוף להגיע "לפתרון הוגן שיכיל את זכויות הפלסטינים", והדגיש כי ערב הסעודית "תתמוך תמיד בבחירות של העם הפלסטיני. אנחנו בעד מדינה פלסטינית עצמאית עם מזרח ירושלים כבירתה".

מאז הכרזתו של טראמפ במאי 2018 כי ארה"ב מכירה בירושלים כבירת ישראל, קיים נתק מדיני מוחלט בין הרשות הפלסטינית לבין הממשל האמריקני, ומשכך לא ישתתף אף נציג פלסטיני רשמי בהשקת התוכנית המדינית בבית הלבן. בשנתיים האחרונות מתקיימים יחסים בין וושינגטון לרמאללה רק באמצעות גופי המודיעין, בעיקר בין ה-CIA וראש המודיעין הפלסטיני. לאחר הכרזת טראמפ בנוגע להכרה בירושלים, הודיע עבאס כי ארה"ב בהנהגת טראמפ כבר לא יכולה להוות מתווכת בתהליך המדיני בין הפלסטינים לישראל.

תגיות:אהוד אולמרטאבו מאזןעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה