כתבות מגזין

בעל המעדנייה שנסגרה בשבת: "אנחנו לרגע לא מתחרטים"

במשך שלוש שנים פתח חנן פזואילוב את מאפיית 'דליקטס' במודיעין בשבתות, זו הייתה המאפייה היחידה הפתוחה בעיר. בשבוע שעבר הוא הכריז על מהפך: המאפייה עוברת לכשרות הרבנות. מה הוביל לכך? ראיון אפוף השראה

אא

כאשר חנן פוזאילוב, הבעלים של מעדניית 'דליקטס' במודיעין, פרסם את הבשורה: "משהו חדש הולך לקרות בדליקטס – חכו להפתעות", איש מהקליינטים לא העלה בדעתו את האפשרות שחנן מתכוון לחולל מהפיכה, ושהמעדנייה שעד כה הייתה פתוחה בשבתות והציעה אוכל שאינו כשר – עומדת להפוך לכשרה.

שבוע לאחר מכן כבר החלו לצוץ התמונות הראשונות מהכשרת המקום על ידי משגיחי כשרות יראי שמיים, והלקוחות שפשפו עיניים בתדהמה – הבלתי יאומן התרחש, המעדנייה היחידה במודיעין שהייתה פתוחה בשבתות, מקבלת את כשרות הרבנות, מציעה מוצרים כשרים בלבד ונסגרת בשבתות כמובן.

 

"פתחנו את המעדנייה לפני כשלוש שנים", מספר פוזאילוב בשיחה להידברות, "כבר מהשבוע הראשון הייתה המעדנייה פתוחה בשבת והציעה במשך שבעה ימים בשבוע גבינות, דגים ונקניקים מכל הסוגים, לאו דווקא כשרים. הגיעו אלינו הרבה מאוד לקוחות והייתה הצלחה גדולה, ממש מסחררת. תמיד היינו עמוסים ולא פעם שמענו מאנשים ש'הם באים דווקא אלינו ולא לשום מקום אחר'".

למה, מה כל כך מיוחד במעדניה שלכם?

"מעבר לכך שאנו משתדלים להציע אוכל טעים, טרי וטוב, יש את העובדה שעבדנו בשבת. בעיר בה כל החנויות סגורות בשבת, ואילו אנחנו פתוחים ומציעים דברים טעימים ומעדנים מכל רחבי העולם – זה דבר שמקדם מכירות בצורה דרסטית. בכל שבת היה במעדניה מאוד שמח והגיעו הרבה מאוד לקוחות. ההערכה שלי היא שבשבת מכרנו 1000% יותר מאשר בימות השבוע, ואני לא מגזים. זה היה יום בו הגיעו אלינו לקוחות רבים מכל יישובי הסביבה".

במקביל לניהול המעדנייה, החל פוזאילוב לעבוד על מהלך נוסף של פתיחת סופר, גם כן במודיעין. לפני כשנה וחודשיים נפתח הסופר לראשונה ומאותו רגע הפכה העבודה לאינטנסיבית ביותר. "זו הייתה עבודה שאינה נגמרת", הוא מסביר, "עבדנו בלי שום הפסקה, במשך שישה ימים בשבוע היינו בסופר ובמשך שבעה ימים במעדניה. לא היה רגע כדי לעצור ולנשום. אמנם קרובי משפחה נרתמו מידי פעם  לעזור לנו וגם הילדים הושיטו יד, אבל הרגשנו שאנחנו לא מסוגלים, בעוד רגע נקרוס".

יחד עם זה, החלו לפעם אצל פוזאילוב תחושות לא טובות. "אני לא אדם דתי ואיני שומר שבת, אבל אני יהודי מסורתי ומאמין", הוא מעיד על עצמו, "מעולם לא הייתי מאמין על עצמי שאפתח חנות בשבת. כשהחלטתי על פתיחת המעדנייה בשבתות זה היה כי ראיתי בשטח שזה משתלם כלכלית, אבל בתוך הלב זה מאוד הציק לי. לא היה לי טוב עם התחושה הזו שאני עובד ומתפרנס בשבת".

באחד הימים הוא ישב עם אשתו והחליט לשתף אותה בתחושותיו. למרבה הפלא התברר שגם היא חשה בדיוק את אותן תחושות. "היא אמרה לי שהיא הרגישה את כל הדברים האלו כל הזמן, רק שהיה קשה לה להגיד לי את זה. המשכנו לשוחח ואמרתי לאשתי שהקושי העיקרי שלי הוא בימי שישי, בהם לקראת שעות הצהריים אנו כבר מתחילים להשמיע בסופר שירי שבת וכל האנשים קונים חלות ותירוש וממהרים להכניס את השבת בזמן, ואילו אנו סוגרים את הסופר ורצים לפתוח את המעדנייה... זה כל כך לא נכון ולא הגיוני. באותו שלב נפתחתי ואמרתי לאשתי: 'אני לא רוצה לעבוד בשבת, אני רוצה משפחתיות. יש לנו חמישה ילדים בבית, כולם קטנים, אני רוצה להיות יחד איתם בשבתות'. אשתי נתנה מיד את הסכמתה וכך התחלנו בתהליך המעבר לכשרות, שבתחילה נעשה בסתר וללא פרסום. כבר לפני כחצי שנה התחלנו להוציא את המוצרים שאינם כשרים ולהחליפם בכשרים, הכשרנו את החנות בשקט ובסופו של דבר סגרנו את החנות למשך כשבוע, במהלכו הכשרנו, שטפנו, ניקינו, השארנו רק מוצרים כשרים, וביום ראשון האחרון הגיעו משגיחים מטעם הרבנות שהכשירו את הכלים והמשטחים ועשו עבורנו את כל התהליך הנדרש, כדי לקבל תעודת כשרות של הרבנות". 

איך אנשים הגיבו?

"התחוללה ממש סערה ושמענו תגובות מכל הסוגים. יש הרבה מאוד כאלו שהביעו את הערכתם, אפילו הרב זמיר כהן התקשר אלינו ומאוד חיזק את ידינו. הוא נתן לנו המון כוח, בפרט שאני באופן אישי נוהג לצפות בשיעורים שלו. מצד שני יש גם אנשים שאמרו לנו באכזבה שעד עכשיו הם באו לכאן כי רצו דווקא מאכלים מסוימים, או שרצו להגיע בשבת, וכעת סגרנו להם את השערים. היו כאלו שהתבטאו: 'אתם הייתם האור של שבת בשבילנו'. בפועל אני רואה שהמכירות ירדו באופן דרסטי, הרבה יותר מכפי שיכולתי לשער. קיוויתי שבמשך השבוע יגיעו הרבה קונים דתיים, שיכסו על ההפסדים בשבת. זה קורה, אבל לא מספיק. אני מקווה מאוד שהזמן יעשה את שלו ובשבועות הקרובים נראה יותר דתיים שבאים למקום".

עם זאת, פזואילוב מעיד שהוא לרגע לא מצטער על ההחלטה שקיבל. "אני שלם עם עצמי לגמרי ויודע שזה מה שהיה מוטל עליי לעשות", הוא קובע. "בשבת הראשונה שלא עבדנו היה פשוט חלום – נעלנו את המעדנייה בשלוש וחצי בצהריים, עזבנו הכל ובמשך כל השבת היינו רק עם בני המשפחה והילדים. פתאום היה שקט ורוגע, לא היינו צריכים לענות לטלפונים, לא רצנו כל רגע למצלמות לבדוק מה קורה בחנות. הייתה אווירה מסוג שונה, וזה היה לנו טוב". פזואילוב עוצר לרגע,  נושך שפתיים ואז אומר: "לא אסתיר שקשה לנו עם זה שהעבודה נפגעה, אבל ברוך ה' אנחנו מאושרים".

תגיות:שבתמעדנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה