חדשות בארץ

נתניהו: "ערוכים לפעולת מחץ נגד ארגוני הטרור בעזה"

בצל המשך המתיחות בדרום, הזהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו את הג'יהאד האסלאמי וחמאס כי ישראל ערוכה ל"פעולת מחץ" נגדם. בתגובה לביקורת עליו בשל דחיית החלת הריבונות על היישובים ביהודה ושומרון, הבהיר נתניהו: "הרכבת יצאה לדרך, כשהתהליך יושלם – נביא אותו לממשלה. לכל המצייצים בחוץ, ואפילו בתוך הממשלה – אנחנו עושים את העבודה"

נתניהו בישיבת הממשלה, ארכיון (צילום: מרק ישראל סלם, פול)נתניהו בישיבת הממשלה, ארכיון (צילום: מרק ישראל סלם, פול)
אא

ראש הממשלה בנימין ‏נתניהו שיגר הבוקר (ראשון) אזהרה לארגוני הטרור ברצועת עזה, על רקע המתיחות המתמשכת בדרום הארץ והמשך שיגור בלוני הנפץ והרקטות לעבר שטח ישראל. "לא נקבל שום תוקפנות מעזה", אמר בפתח ישיבת הממשלה השבועית. "רק לפני כמה שבועות חיסלנו את המפקד הבכיר של הג'יהאד האסלאמי בעזה, ואני מציע לג'יהאד האסלאמי, וגם לחמאס, לרענן את זכרונם. אני לא אפרט את כל הפעולות ואת כל התוכניות שלנו בתקשורת, אבל אנחנו ערוכים לפעולת מחץ נגד ארגוני הטרור בעזה. המעשים שלנו חזקים מאוד, והם עדיין לא הסתיימו – בלשון המעטה".

נתניהו התייחס בדבריו ללחץ המופעל עליו מימין להחיל את הריבונות על היישובים ביהודה ושומרון עוד לפני הבחירות: "בוושינגטון, בביקורי האחרון, עשינו היסטוריה. הבאנו תוכנית אמריקנית, שלפיה ארצות הברית תכיר בריבונותנו בבקעת הירדן, בצפון ים המלח, בכל היישובים ביהודה ושומרון – ללא יוצא מהכלל, קטן כגדול – ובשטח גדול שעוטף אותם. התוכנית הזו היא תוצאה של עבודה מאומצת של הצוותים, של הנשיא טראמפ ושלי, ושל העבודה שלי מול הנשיא. הדבר העיקרי הוא הכרה אמריקנית בריבונותנו, בהחלת החוק בשטחים שהתוכנית מייעדת להיות חלק מישראל".

"זה מחייב מיפוי מדויק של השטחים הללו", הוסיף נתניהו. "העבודה התחילה, הרכבת יצאה לדרך, והעבודה הזו תושלם. ארצות הברית ואנחנו הסכמנו, שכשהתהליך כולו יושלם – נביא אותו לממשלה. האמריקנים אומרים בצורה הכי ברורה: 'אנחנו רוצים לתת לכם את ההכרה, ואנחנו ניתן לכם אותה כשהתהליך כולו יושלם'".

בתגובה לקריאתו של שר הביטחון נפתלי בנט (ימינה), להביא את החלת הריבונות להצבעה מיידית בממשלה, אמר נתניהו: "אנחנו לא רוצים לסכן את זה, אנחנו עובדים בצורה אחראית, בצורה מושכלת. לכל המצייצים בחוץ, ואפילו בתוך הממשלה – אנחנו עשינו את העבודה, ואנחנו נשלים את העבודה. אף אחד אחר לא יעשה את זה. העבודה תושלם, אני מקווה, בקרוב מאוד".

מוקדם יותר הבוקר, תקפו גורמים בליכוד את בנט, והאשימו כי הוא "מנסה לתפוס טרמפ על תוכנית החלת הריבונות שראש הממשלה נתניהו הביא ב- 3 שנות עבודה עם הנשיא טראמפ". הגורמים הוסיפו, כי "בנט לא מכיר את הפרטים ולא את המהלכים הדיפלומטיים מול הממשל האמריקאי. האמירות שלו רק מסכנות את החלת הריבונות, שראש הממשלה נתניהו מקדם בתיאום ובהסכמה עם האמריקאים. בזמן שבנט מנהל שיחות צד עם בני גנץ שיהיה תלוי באחמד טיבי, מלאכת המיפוי כבר בעיצומה והחלת הריבונות תושלם תוך זמן קצר".

בימינה מיהרו להגיב על המתקפה מכיוון הליכוד: "לא ברורה לנו להיטותו של נתניהו לירות בנגמ"ש, ולתקוף את השותפים הטבעיים ביותר שלו בהווה ובעתיד – הציונות הדתית. אין לנו שום כוונה להיגרר לשיח הזה. נמשיך להוביל קמפיין חיובי וענייני, לדרוש ריבונות כאן ועכשיו, ולקדם את האינטרסים החשובים של מדינת ישראל בביטחון, במשפט, בחינוך, בזהות היהודית, בתחבורה ועוד".

בתוך כך, שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, הזהיר הבוקר את ישראל ממהלך חד-צדדי של החלת הריבונות על היישובים ביהודה ושומרון, לפני השלמת הליך התיאום בסוגיה עם ארצות הברית. "החלת החוק הישראלי על השטח, שתוכנית המאה קובעת שיהיה חלק מישראל, כפופה להשלמת הליך מיפוי על ידי ועדה ישראלית-אמריקנית משותפת", כתב בטוויטר. "כל פעולה חד-צדדית לפני השלמת עבודת הוועדה מסכנת את התוכנית ואת ההכרה האמריקנית".

תגיות:חמאסרצועת עזהריבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה