חדשות בארץ

דרמה יהודית חובקת עולם: כך חולצו 2 יהודיות מהעיר וואהן הנגועה בקורונה

שתי נשים תושבות קליפורניה טסו לבקר קרובי משפחה בסין. בעת הביקור התפרץ נגיף הקורונה והעיר נכנסה להסגר מוחלט

  • י"ד שבט התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ערבותם של בני ישראל זה לזהה התגלתה במלוא העוצמה בשבוע שעבר, כאשר אם וביתה, חרדיות תושבות קליפורניה, מצאו את עצמן בהסגר מוחלט בעיר וואהן שבסין, העיר בה פרץ נגיף הקורונה.

אסתר טבקה ובתה בת ה-16, חרדיות תושבות מדינת קליפורניה, נסעו לבקר קרובי משפחה בסין, ובזמן שהותן בעיר פרץ נגיף הקורונה במלוא עוצמתו.

על פי הסיפור המסעיר, שפורסם לאחרונה באתר 'חב"ד און ליין', השלטונות סגרו את כל דרכי הגישה לעיר הנגועה, ולא העניקו כל אפשרות להיכנס או לצאת ממנה. אסתר ובתה מצאו את עצמן בסגר מוחלט בעיר בה משתולל נגיף הקורונה.

במטרה להיחלץ מאיזור הסכנה, פנתה אסתר אל הרב יוסף לוין, שליח חב"ד בפאלו-אלטו שבקליפורניה שנועץ עם שליח חב"ד בבייג'ינג, הרב שמעון פרוינדליך מה ניתן לעשות על מנת לסייע להן לשוב לביתן.

הרב שמעון פרוינדליך, שליח חב"ד בבייג'ינג, מפעיל במקום בית חב"ד המשרת קהילה יהודית מקומית, עם מגוון רחב של פעילויות לאורך כל השנה. הוא התגייס לעזרה, ולאחר מספר שיחות טלפוניות עם בכירים בממשל האמריקני, נודע לשליח חב"ד בבייג'ינג ששעות ספורות לאחר מכן עומדת לצאת טיסת חילוץ של אנשי הצוות האחרונים של ארה"ב, השוהים על אדמת וואהן, במטרה להביא אותם לארה"ב.

מדובר במטוס מטען, שהוסב מיידית לטיסת נוסעים, זאת כדי שאזרחי ארה"ב יוכלו לעזוב את המקום במהירות האפשרית. על פי בקשתו ופעילותו של הרב שמעון פרוינדליך, ואחרי מסע לחצים, הצליח הרב פרוינדליך להשיג אישור עליה למטוס עבור אסתר ובתה.

שתי הנשים הגיעו לארה"ב, ובימים אלה הן נמצאות במחנה האוהלים בקליפורניה, וממתינות שיחלפו ימי הבידוד, על מנת שיוכלו לחזור לביתן.

בסין פעילים 14 בתי חב"ד, אשר מקיימים בסין חיי קהילה יהודית ומארחים בימי שגרה את המטיילים ואנשי העסקים היהודים המגיעים למדינה. בימים אלה פועלים שלוחי חב"ד במלוא כוחותיהם, ומגישים עזרה וסיוע הן לתושבים היהודים והן לקהילה המקומית. בשבוע שעבר נשלחה אספקה מיוחדת של ציוד הגנה לבתי חב"ד בסין מישראל אשר חולקה לקהילה היהודית ולאוכלוסיה המקומית.

תגיות:סיןחב"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה