חדשות יהדות

כדי למנוע תחבורה ציבורית בשבת בכפר סבא: חברי הסיעה הדתית נועדו עם הרב קנייבסקי

על מנת למנוע מכפר סבא לחלל את השבת באופן כואב באמצעות תחבורה ציבורית בשבת, עלו חברי הסיעה הדתית בעיר לביתם של גדולי ישראל לבקשת עצה

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

למרבה הכאב, 7 ערים בארץ הקודש מפעילות תחבורה ציבורית בשבת, זאת בהיעדר חוק שימנע את החרפה. במקביל, בכפר סבא, פועלים חברי מרצ כדי להפעיל תחבורה ציבורית בשבת.

בשל כך, חברי סיעת 'תנופה', המייצגת בין היתר את הדתיים, הליטאים, וחלק מהציבור הספרדי בעיר, עלו למעונו של חבר מועצת גדולי התורה, רבי יצחק זילברשטיין, על מנת לבקש את עצתו בנושא.

על פי הדיווח ב'כיכר השבת', הרב זילברשטיין הורה בין היתר לנסות לגרור רגליים באמצעות תחבולות שונות, ולנסות לגרור רגליים על מנת שיימנעו חילולי השבת המחפירים. לאחר מכן ניגש הרב זילברשטיין יחד עם חברי הסיעה אל מעונו של הרב קנייבסקי, כדי לקבל את אישורו למהלך.

בבית הרב קנייבסקי הוחלט כי לא תהיה מלחמה רשמית של הגורמים הדתיים נגד היוזמה, אלא ניסיונות שקטים לבלום את הפעלת התחבורה הציבורית בשבת. יצוין כי במהלך ישיבת המועצה האחרונה, הודיע ראש העיר רפי סער כי יקים ועדה לבחינת הנושא.

באופוזיציה העירונית הבינו חבר השמאל כי מדובר בהקמת ועדה לשם גרירת רגליים, והוציאו מכתב על ידי שבעה חברים בו הם דורשים להפעיל תחבורה בשבת. מיד לאחר הישיבה פרסמה סיעת מרצ הודעה, ממנה ניתן היה להבין כביכול כבר הוחלט על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, דבר אשר גרם לטעויות בקרב מספר כלי תקשורת.

לעומת זאת, ראש העיר ואנשי הקואליציה פועלים בדרכים שקטות מאחורי הקלעים לעכב את המיזם עד לבחירות, בתקווה שאז יחוקק חוק האוסר על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ברשויות המקומיות.

כואבים את חילולי השבת ההמוניים? זה מה שבידינו לעשות

תגיות:הרב קנייבסקיתחבורה ציבורית בשבתכפר סבא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה